خبرگزاری کار ایران

ثبت نام پنجمین دوره ملی مسابقات کشوری مهارتی رباتیک خانه کارگر تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۲۳۰

این مسابقات ۲۷ و ۲۸ شهریورماه سالجاری به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی و مجری طرح­‌های آموزشی خانه کارگر تبریز از آغاز ثبت نام پنجمین دوره ملی مسابقات کشوری مهارتی رباتیک تبریز خبر داد.

کریم صادق‌زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این مسابقات ۲۷ و ۲۸ شهریورماه سالجاری به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مسابقات امسال در رشته‌های تعقیب خط ساده، ویژه و نوین «رالی سرعت» از طریق مراجعه به سایت «whrobocup. ir» انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این مسابقات تا اول شهریورماه سال۹۳ تعیین شده است گفت: با توجه به برگزاری شایسته دوره‌های قبلی و ابتکارات بکارگرفته شده امیدواریم امسال استقبال گسترده تری از این مسابقات به عمل آید همانطور که دردوره‌های قبلی شاهد حضور علاقمندان و پژوهشگران این حوزه از مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان‌غربی، گلستان، خراسان رضوی، مازندران، کاشان و آذربایجان شرقی بودیم.

صادق‌زاده دانش و فناوری رباتیک به عنوان یکی از علوم تأثیرگذار در دهه‌های آینده، مورد توجه جامعه دانشگاهی و محققین علمی است گفت: بر همین اساس با توجه به بستر‌های فعالیت در این حوزه در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با توجه به موفقیت دوره‌های قبلی، این مرکز امسال با شرایط بهتری برگزاری متوالی این مسابقات را تدارک دیده است.

وی ایجاد شور ونشاط علمی، فراهم کردن زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های علمی، تلاش برای ایجاد محیط علمی و رقابتی در راستای بروز خلاقیت‌های دانشجویان و پیشرفت علم رباتیک، حمایت از دستاوردهای شرکت کنندگان، گسترش علم و فناوری را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: تحقیق و پژوهش و کاربردی کردن آن یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت کشور به شمار می‌آید که باید برای گسترش آن تلاش کنیم که برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند با ایجاد یک محیط علمی بستری را برای ارایه و تبادل دستاوردهای پژوهشی را در این رشته فراهم کرده و عاملی برای بروز خلاقیت‌ها و تبدیل اندیشه‌ها به نوآوری‌ها و عملیاتی کردن پژوهش‌های علمی باشد.

صادق‌زاده با اشاره به نقش علم رباتیک در صرفه جویی وقت، افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری گفت: این علم به عنوان یکی از دستاورد‌ها و علوم جدید دانش بشری به شمار می‌رود و می‌تواند در توسعه صنعتی کشورموثر واقع شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: برخلاف آنچه که عده‌ای متصورند که توسعه علم رباتیک موجب کاهش بازار کار نیروی انسانی می‌شود، باید در نظر داشت کشور ما نیاز فزاینده‌ای برای استفاده از ربات‌ها در عرصه‌های مختلف صنعتی، نظامی، پزشکی، اجتماعی دارد و وجود ربات‌ها می‌تواند کمک حال کارگران در انجام کارهای سنگین، فنی وخطرناک باشد که این امر در ‌‌نهایت به توسعه کشور منجر می‌شود و تجارب سایر کشور‌ها و سرمایه گذاری‌هایی که در این زمینه انجام داده‌اند بیانگر این موضوع است.

صادقزاده افزود: امیدواریم صاحبان صنایع و مسئولان استانی و ملی با حضورخود ضمن تشویق شرکت کنندگان حمایت‌های لازم را از نخبگان این رشته فراهم آورند.

صادق‌زاده با بیان اینکه اگر اقتصاد کشور با تحریم‌های صورت گرفته با مشکلاتی روبرو شده است اظهار داشت: اما با این وجود در عرصه‌های علمی و پژوهشی شاهد موفقیتهای مهمی هستیم.

وی در خاتمه با قدردانی از همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در برگزاری این مسابقات گفت: خانه کارگر تبریز با استفاده از تجارب دوره‌های قبل این دوره ازمسابقات را با مشارکت و همکاری… مرکز دولتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است که به برگزیدگان هر رشته جو. یز ارزنده‌ای را اهدا خواهد کرد.

به گفته وی علاقمندان همچنین می‌توانند از طریق پست الکترونیکی whrobocup @ gmail. com نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارایه داده و همچنین از طریق آدرس تبریز – بلوار منجم - خیابان قالیچیلر - مرکز آموزش خانه کارگر تبریز تلفن ۳۹-۲۸۴۲۲۳۸ داخلی ۴ و شماره همراه ۰۹۳۸۹۶۱۸۷۶۷ با دبیرخانه این مسابقات تماس حاصل فرمایند.

لازم به ذکر است مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی خانه کارگر در سطح کشور که تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی در… رشته در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی فعالیت می‌نماید و هم اینک یکی از مراکز نمونه علمی کاربردی در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز