خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز:

ماشین‌سازی تبریز بیشترین ضربه را از خصوصی‌سازی خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۵۷۳

زمین‌های تحت تملک ماشین‌سازی تبریز علت اصلی علاقمندی بخش خصوصی برای خرید این شرکت به شمار می‌رود. / تاکنون هیچ یک از افرادی که برای خرید این شرکت اقدام کرده‌اند، از بخش صنعت نبوده‌اند.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز تأکید کرد: این شرکت بیشترین ضربه را از خصوصی سازی خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرعلی اکبر اصل خادمی که در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی سخن می گفت با اشاره به مشکلات پیش روی این شرکت پس از واگذاری به بانک صادرات اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی بر روی هر بخشی که سایه انداخته آن را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات شرکت ماشین سازی تبریز به هیچ کمک دولتی نیاز نداریم، افزود: در صورت صدور مجوز برای فروش زمین های تحت تملک این شرکت در منطقه ایل گلی تبریز بسیاری از مشکلات پیش روی شرکت ماشین سازی تبریز رفع می شود.
اصل‌خادمی با بیان اینکه این زمین ها علت اصلی علاقمندی بخش خصوصی برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز به شمار می رود، گفت: تاکنون هیچ یک از افرادی که برای خرید این شرکت اقدام کرده اند، از بخش صنعت نبوده اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی اجازه نمی‌دهد اموال مازاد شرکت را بفروشیم و صرف اصلاح ساختارهای انسانی و فنی شرکت کنیم اظهار داشت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی تمام سهامی شرکت متعلق به سازمان خصوصی‌سازی است و هیچ حقی در افزایش و کاهش سرمایه شرکت نداریم.

اصل خادمی خاطرنشان کرد: اموال مازاد ماشین‌سازی تبریز بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز با اشاره به عمر بالای دستگاه های این کارخانه تصریح کرد: اکثر ماشین‌آلات شرکت بالای ۳۰ سال عمر دارد و جدیدترین دستگاه ها ۱۵ سال عمر دارند و این در حالی است که نوع تولیدات اقتضا می‌کند که ماشین‌آلات بکارگیری شده که قطعات را با دقت میکرون تولید می‌کند، اصولا نباید بیش از ۵ سال عمر داشته باشد.

وی با اشاره به بدهی ۲۵ میلیارد تومانی شرکت ماشین سازی تبریز به خزانه از سال۸۲ خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان ازبدهی های شرکت اعم از بدهی های بانکی، به همراه دیگر بدهی های مالیاتی، ارزش افزوده و بیمه تصفیه شده و ضمن ارتقاء روند فروش و تنوع محصولات شرکت ماشین سازی تبریز، ۵ میلیارد تومان از منابع داخلی را صرف توسعه ساختار سازمانی و نیروی انسانی شرکت کرده ایم.

اصل خادمی در عین حال خاطرنشان کرد: این شرکت با وجود مشکلات بسیار سال گذشته، در حال حاضر ۱۳ نوع محصول جدید به بازار ارائه و در سال‌جاری ۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ است همچنین به میزان ۵ / ۳ میلیارد دلار قرارداد صادراتی منعقد کرده و ۳۸ دستگاه تولیدی شرکت را به کشور آلمان صادر کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز