خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

امسال در وضعیت بد بودجه‌ای توجه ویژه و ناکافی به وزارت ارتباطات شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۶۶

امروز دیگر نباید جایی در کشور باشد که در آنجا تلفن ثابت وجود نداشته باشد. / زمانی نه چندان دور، دولت قصد انحلال وزارت ارتباطات و ادغام آن با وزارت راه و شهرسازی را داشت و حتی وزیر راه را سرپرست وزارت ارتباطات گذاشت با این توجیه که هر دو از جنس ارتباط هستند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه امسال در وضعیت بد بودجه ای توجه ویژه ای به وزارت ارتباطات شده ولی ما معتقدیم این اعتبارات ناکافی است، چرا که ارتباطات حوزه ای فرابخشی است و کشور نیز به توسعه آن نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات IT و ICT آذربایجان شرقی که روز گذشته با حضور معاون وزیر ارتباطات در تبریز برگزار شد، گفت: تولید نرم افزار و حوزه ساخت داخل موضوعی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت و از توانمندی های بخش های مختلف نیز برای آن استفاده کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک های فناوری و نرم افزاری در کشور گفت: زمانی نه چندان دور دولت قصد انحلال وزارت ارتباطات و ادغام آن با وزارت راه و شهرسازی را داشت و حتی وزیر راه را سرپرست وزارت ارتباطات گذاشت با این توجیه که هر دو از جنس ارتباط هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس طرحی دو فوریتی ارایه کردیم تا از این کار جلوگیری شود و نمایندگان نیز با رای بالایی از آن حمایت کردند که نشان از توجه مسئولان به بخش ارتباطات است.

رحمانی ادامه داد: هر کشوری که قصد پیشرفت دارد جز بستر فناوری اطلاعات امکان دیگری ندارد و متاسفانه کشور ما در این بخش عقب مانده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توانمندی های آذربایجان شرقی در حوزه IT، افزود: همانطور که این استان از جنبه های مختلفدر طیف استان های برجسته کشور است در حوزه فناوری اطلاعات نیز ظرفیت ها و توانمندی های بالایی دارد.

رحمانی با بیان اینکه امروز دیگر نباید جایی در کشور باشد که در آنجا تلفن ثابت وجود نداشته باشد، تصریح کرد: در دولت جدید عزم خوبی برای به سرانجام رساندن کارهای لازم برای کشور دارد و امیدواریم کارهای سخت افزاری لازم در حوزه ارتباطات هر چه زودتر به پایان برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تأکید بر اینکه توسعه دفاتر پیشخوان به عنوان ابزار دولت الکترونیک باید در دستور کار دولت باشد، گفت: افزایش خدمات غیرحضوری به مردم باعثکاهش هزینه های مردم و فساد اداری می‌شود.

وی اضافه کرد: البته خدمات دفاتر پیشخوان باید به نحوی مطلوب باشد که مردم احساس کمبود خدمات در این دفاتر نداشته باشند و از رجوع به ادارات خودداری نمایند.

همین گزارش حاکی است در این جلسه مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی و همچنین توانمندی های این استان در حوزه IT مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید جمع بندی این موضوعات در جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز