خبرگزاری کار ایران

با برقراری تماس استاندار آذربایجان شرقی با خانواده یک شهید در هشترود؛

کد بین شهری تلفن ثابت میان شهر و روستاهای آذربایجان شرقی حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۸۵

با اجرای این طرح ۱۴ کد بین شهری استان تنها به یک کد بین استانی " ۰۴۱ " تبدیل و تماس از طریق تمامی تلفن‌های ثابت در سطح آذربایجان شرقی بدون کد صورت خواهد گرفت.

بابرقراری تماس استاندار آذربایجان شرقی با خانواده یک شهید در شهرستان هشترود کد بین شهری تلفن ثابت میان شهرهای این استان حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این تماس تلفنی که شب گذشته صورت گرفت دستاوردهای کشور را حاصل برکت خون پاک شهداء دانست و گفت: برقراری این تماس تلفنی با خانواده شهداء برای افتتاح این طرح مایه خیر خواهد بود.

اسماعیل جبارزاده اجرای هم کدسازی کل شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و بهره مندی کل استان از یک پیش شماره را گامی مثبت برای پیشرفت و توسعه عنوان کرد و گفت: اینکه ۴ میلیون نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی بدین ترتیب به عنوان مجموعه یک شهروند محسوب می شوند، حرکتی مهم برای تمرکززدایی، توسعه فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی استان به شمار می رود و از آنجا که با اجرای این طرح روستاهای استان نیز از مزایای آن بهره مند می شوند گامی برای محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در آستانه هفته دولت را در آذربایجان شرقی هدیه ای ازسوی دولت تدبیر خواند و گفت: با حذف کد بین شهری تلفن ضمن کاهش هزینه های تماس تلفنی، سهولت در شماره گیری بین شهرستان ها و نیز شاهد افزایش کیفیت خدمات مخابراتی خواهیم بود.

جبارزاده با اشاره به برنامه های شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی برای توسعه خدمات اینترنتی، شبکه تلفن همراه و نصب نسل سوم تلفن همراه و نیز افزایش ارایه خدمات الکترونیکی در این استان گفت: این حوزه یکی از محورهای توسعه استان بوده که همراه با اشتغالزایی، افزایش درآمد و ثروت و ارایه خدمات بهتر به مردم است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اعلام کرد: با اجرای این طرح ۱۴ کد بین شهری بین ۷ شهر استان شامل تبریز، مراغه، مرند، شبستر، میانه، سراب و اهر هرکدام با دارا بودن ۲ کد شهری و توابع حذف و کل استان تنها با یک کد بین استانی " ۰۴۱ " بهره مند شده وتماس از طریق تمامی تلفن های ثابت در سطح آذربایجان شرقی بدون کد صورت خواهد گرفت.

محمد فرقانی برخورداری آذربایجان شرقی از یکی از یک پیش شماره را یکی از نیازهای استان به ویژه درخواست های صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی ذکر کرد و گفت: با هم کدسازی تلفن های ثابت شهرها وروستای استان آذربایجان شرقی ضمن تغییر شیوه محاسبه تعرفه تماس های تلفنی با کاهش قابل توجه همراه خواهد بود به طوریکه هزینه تعرفه تلفن داخل استانی بر حسب هر دقیقه که قبلا براساس زون بندی و میزان فاصله بین ۱۹۵ تا ۳۰۰ ریال بود به ۳۰ ریال و در سطح خارج استانی که این رقم بین دورو نزدیک ترین نقاط بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ ریال قرار داشت به ۳۳۰ ریال کاهش می یابد.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام پیش شماره های شهرستان ها و روستاهای آذربایجان شرقی حذف و شماره تلفن های ثابت نیز از هفت به هشت رقم افزایش خواهدیافت که در پی این تغییرات شماره تلفن های ثابت شهرستان های تبریز، آذرشهر، اسکو، بناب، مراغه، عجبشیر و ملکان باشماره سه و میانه، هشترود و چاراویماق باشماره پنج و همچنین شهرستان های مرند، جلفا، شبستر، سراب، بستان آباد، هریس، اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین با شماره چهار شروع می شود.

فرقانی اضافه کرد: در این زمینه، شماره تلفن ۹۰۹۰ و ۹۰۹۱ برای شماره تلفن های ثابت، شماره تلفن ۹۰۹۰-۰۴۱۱ برای تلفن های همراه اول و سامانه اینترنتی شرکت مخابرات استان به آدرس www. eatc. ir جهت اطلاع رسانی این تغییرات، فعال شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۸۶۲ نیز برای اطلاع رسانی در این خصوص فعال شده که با ارسال شماره تلفن مورد نظر توسط پیامک، شماره تلفن جدید از طریق پیامک ارسال می شود.

وی با بیان اینکه شماره تلفن های خدماتی سه رقمی همچون ۱۱۰،۱۲۵ و ۱۱۵ در اجرای طرح هم کدسازی تغییر نمی کند گفت: هم اکنون بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن ثابت در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۵۰ درصد آن در کلانشهر تبریز قرار دارد.

فرقانی با اشاره به هزینه اجرای این طرح در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا گفت: بدون درنظر گرفتن هزینه های زیرساختی اجرای این طرح از جمله اجرای شبکه های فیبر نوری و پشتیبانی که در سال های گذشته عملیاتی شده بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از طرح هم کدسازی استان هزینه شده است.

بر این اساس در چارچوب طرح هم کد سازی از ساعت ۲۲ روز چهار شنبه ۲۲ مردادماه کد بین شهری تلفن های ثابت استان حذف و کد استان از ۰۴۱۱ به ۰۴۱ تغییر یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز