خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایلنا:

درگیر کردن وزارت علوم و دانشگاه‌ها با چالش‌های سیاسی شایسته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۴۷

فرجی دانا به عنوان شخصیت علمی، فرهنگی و علاقه مند به کار دانشگاهی در طول یک‌سال گذشته با اعتدال، تدبیر و عملکرد شایسته هدفی جز ارتقاء علمی کشور نداشته و به دور از شائبه‌های سیاسی فعالیت خود را انجام داده است.

رییس دانشگاه تبریز درگیر کردن وزارت علوم و دانشگاه‌ها با چالش‌های سیاسی را به مصلحت نظام آموزشی عالی کشور ندانست.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: آقای دکتر فرجی دانا به عنوان شخصیت علمی، فرهنگی و علاقه‌مند به کار دانشگاهی در طول یکسال گذشته با اعتدال، تدبیر و عملکرد شایسته هدفی جز ارتقاء علمی کشور نداشته و به دور از شائبه‌های سیاسی فعالیت خود را انجام داده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دوره مدیریت دکتر فرجی دانا بهای بیشتری به استقلال دانشگاه‌ها داده است، افزود: مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و شفافیت و پاسخگویی جزو ویژگی‌های قابل قبول مدیریت فرجی دانا است، بطوری که در این دوره انتخاب مدیران دانشگاه‌ها و روسای دانشکده‌ها بر اساس شایستگی، مقبولیت و تواتمندی علمی صورت می‌گیرد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: باید شرایطی در کشور فراهم شود که جامعه علمی در کمال آرامش به فعالیت خود بپردازد و این امر جز با کمک همه ارکان تصمیم گیر کشور مسیر نمی‌گردد.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه استیضاح حق مجلس است، افزود: البته با‌شناختی که از بدنه اصلی مجلس دارم، امید می‌رود که وزیر علوم مجددا اعتماد مجلس را کسب نماید، ولی درگیر کردن جامعه دانشگاهی با این موضوع به جای آنکه به چالش‌های اساسی جامعه و دانشگاه‌ها پرداخته شود صحیح به نظر نمی‌رسد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه کشور جز با همکاری و حضور دانشگاهیان ممکن نمی‌شود، گفت: اینکه بیاییم فرایند تولید علم و دانش در کشور را با مسایل حاشیه‌ای روبرو کنیم به هیج وجه به صلاح کشور نیست.

وی یادآور شد: در طول یکسال گذشته فضای آرامی بر دانشگاه‌ها حاکم بوده و این به خوبی نشان می‌دهد که دانشجویان و اعضای هیئت علمی به مدیریت کنونی آموزش عالی علاقمند هستند و این اعتماد دو سویه نباید مخدوش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز