خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی:

تحقق سطح استاندارد کتابخانه‌ای با تدبیر شهرداری تبریز میسر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۱۳

نسخه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز به بیش از ۸۶۲ هزار نسخه می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۲۰ کتابخانه عمومی در شهرستان تبریز اعم از نهادی، مستقل و سیار فعالیت دارند که تعداد نسخه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز بیش از ۸۶۲ هزار نسخه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خدایی که در نشست هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از همکاری‌های شهرداری از جمله کمک مالی به کتابخانه جعفریه جهت خرید تجهیزات، با اشاره به طرح توسعه در حال اجرای کتابخانه تربیت گفت: برای تکمیل و اتمام پروژه ۶ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و امیدواریم شهرداری محترم کلانشهر تبریز در این زمینه مساعدت داشته باشند.

وی همچنین خواستار اتخاذ رویه‌ای ثابت در پرداخت ماهانه سهم نیم درصد از سوی شهرداری شد و با تأکید بر اینکه در ایران کمتر کتابخانه­‌ های دارای فضای سبز و محوطه باز دلنشین برای مطالعه همچون کتابخانه مرکزی تبریز هستند گفت: از شهرداری تبریزدرخواست داریم تا در این زمینه حمایتهای لازم در حفظ و تقویت فضای سبز و گلکاری محوطه کتابخانه را داشته باشند.

خدایی با اشاره به استانداردهای ملی فضای کتابخانه‌ای تصریح کرد: بر اساس استاندارد برای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت حداقل یک کتابخانه استاندارد ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربعی لازم است که حسن تدبیر شهردار در اتخاذ و ابلاغ تصمیم احداثیک باب کتابخانه استاندارد در هر منطقه تبریز را به سطح استاندارد کتابخانه‌ای در سطح ملی نزدیک می‌کند که این اتفاق جزو اولین‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فضای جنب کتابخانه، خواستار الحاق این فضا به کتابخانه مرکزی تبریز جهت توسعه فازهای بعدی آن شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز