خبرگزاری کار ایران

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

روزانه بیش از هزار تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۱۵

زباله‌های پلاستیکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه پسماند هستند. / شورای اسلامی شهر تبریز و کمیسیون‌های تخصصی آن، از ابتکارات و ایده‌های کارساز در حوزه مدیریت پسماند و محیط زیست شهری، استقبال و حمایت می‌کند.

شهرداری تبریز روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در خدمات شهری هزینه می‌کند. نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: روزانه بیش از هزار تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید محدث، هزینه روزانه خدمات شهری تبریز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این رقم با انجام اقدامات ساده در هر یک از خانواده‌ها کاهش چشمگیر خواهد داشت.

وی مدیریت پسماند و زباله را نیازمند آموزش‌های اساسی و چهره به چهره دانست و گفت: خانواده‌ها می‌توانند به روند مدیریت پسماند و کاهش حجم زباله کمک اساسی کنند.

محدثزباله‌های پلاستیکی را از اساسی‌ترین مشکلات حوزه پسماند دانست و گفت: این مواد برای تجزیه به بیش از ۵۰۰ سال زمان نیاز دارند و پس از تجزیه نیز مواد سمی و شیمایی وارد طبیعت می‌کنند.

محدثادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند با کاهش استفاده کیسه‌های نایلونی در اصلاح این روند نقش مهمی ایفا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در صورت لزوم به استفاده، می‌توان در هنگام دور انداختن، کیسه‌های پلاستیکی را در یک کیسه جمع کرد.

وی خاطرنشان کرد: فشرده‌سازی بطری‌های پلاستیکی یکبار مصرف در موقع دور انداختن، اقدام ساده‌ دیگری است که نقش موثری در کاهش حجم زباله‌های تولیدی خواهد داشت.

محدثتاکید کرد: شورای اسلامی شهر تبریز و کمیسیون‌های تخصصی آن، از ابتکارات و ایده‌های کارساز در حوزه مدیریت پسماند و محیط زیست شهری، استقبال و حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز