خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

با وجود پتانسیل‌های لازم نباید نهال از دیگر شهرها وارد تبریز شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۷۴

باغات اطراف و مشرف به ائل گلی که بلاصاحب نیز هستند باید به نحوی تملک شود و یا در غیر این صورت به آبیاری آن باغات توجه کرد تا درختان خشک نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با وجود امکان احداثو یا توسعه نهالستان‌های موجود در تبریز نباید از شهرهای دیگر نهال وارد تبریز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر عابدزاده که در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز سخن می‌گفت، اظهار داشت: در صورت توجه به احیا و توسعه نهالستان‌های تبریز قطعا باعثخواهیم شد از خروج سرمایه شهر به بیرون جلوگیری شود و باید در این ارتباط تدابیری اندیشیده شود.

عضو شورای شهر تبریز با تقدیر از تلاش‌های مدیریت و کارکنان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز افزود: در وضعیت موجود شهر و با این آب و هوا و با وضعیتی که در مورد آب مورد نیاز فضای سبز در شهر وجود دارد، کار کردن در فضای سبز واقعا سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سنوات گذشته از شهر بازی ائل گلی به لحاظ رفتاری و اخلاقی گلایه‌هایی وجود داشته است، گفت: باغات اطراف و مشرف به ائل گلی که بلاصاحب نیز هستند باید به نحوی تملک شود و یا در غیر این صورت به آبیاری آن باغات توجه کرد تا درختان خشک نشود زیرا اغلب این درختان در حال خشک شدن هستند و به هرس نیاز دارند.

عابد‌زاده با اشاره به توسعه فضای سبز در قسمت شمالی شهر تبریز گفت: در قسمت شمالی شهر پارکهای ارم، رضوان و عینالی قابل تلفیق به همدیگر هستند و اگر این پارک‌ها به همدیگر الحاق شوند تفرجگاهی زیبا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

عابدزاده با اشاره به اینکه رنگ برگ‌های بسیاری از درختان تبریز تیره رنگ است گفت: باید به این مسئله توجه شود که چرا رنگ برگهای درختان تبریز سبز روشن و زنده نیوده گردو غبار و یا چه چیزی باعثاین کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری و توسعه فضای سبز همواره باید مورد توجه باشد، گفت: در برخی سال‌ها همین که از فضای سبز موجود نگهداری کنیم، هنر کرده‌ایم.

عابدزاده با اشاره به افزایش بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال جاری گفت: امسال با توجه به افزایش بودجه انتظار توسعه فضای سبز را داریم اما با توجه به مسئله آب باید در این مسئله نیز تامل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز در شهر با تملک برخی باغات وسط شهر که متروکه شده‌اند می‌توان با تغییرات اندکی در آنان، از آن‌ها به عنوان پارک محله‌ای استفاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز