خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

منابع آبی تبریز برای آبیاری فضای سبز شهر کفایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۱۳

متاسفانه در دهه‌های گذشته و با برخی خیابان گشایی‌ها، درختان کهنسال در مناطقی از تبریز از بین رفتند و در آن زمان نیز فکری برای جایگزین کردن و کاشت درختان جدید نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز منابع آبی خوبی دارد که باید به بهترین نحو از آنان استفاده شود و از هدر رفتن بیهوده آن در جوی‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز خاماچی که در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز سخن می‌گفت، افزود: اعتقاد دارم در صورت استفاده صحیح و اصولی از منابع آبی تبریز کمبود آب در فضای سبز معنا نخواهد داشت.

وی با اشاره به وجود چشمه‌ها و قنات‌های آب در مناطقی نظیر چهارراه طالقانی، مقابل مسجد قصابلار، مقابل باغ گلستان و چندین نقطه دیگر در شهر تبریز گفت: اصولا قسمت غربی تبریز از نظر آب هیچ مشکلی ندارد و می‌توان با انتقال آب از این قسمت به مناطق دیگر تبریز مشکلات کم آبی فضای سبز تبریز را رفع کرد.

خاماچی ادامه داد: در حالی که در خیابانهایی نظیر خیابان طالقانی آب چشمه و قنات در جوی آب به هدر می‌رود شاهدیم که به دلیل وجود موانع ساخته شده توسط شهروندان در اطراف درختان، این درختان امکان آبیاری توسط آب روان در جوی‌های کنار خیابان‌ها را ندارند.

وی گفت: مسئولان سازمان پارک‌ها و فضای سبز باید با سازمان‌ها و یا شهروندانی که با سلیقه خود دور درختان شهر دیوارکشی کرده و حتی سالی یکبار هم به این درختان آب نمی‌دهند و از رسیدن آب‌های سطحی به این درختان جلوگیری می‌کنند مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه این حصار کشی‌ها باعثخشکیدن درختان می‌شود، اظهار داشت: همچنین در برخی خیابان‌های دیگر وجود موانع دست ساز که با سلیقه‌های مختلف برای محصور نمودن درختان صورت گرفته است باعثشده است تا درختان از امکان آبیاری محروم شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: متاسفانه در دهه‌های گذشته و با برخی خیابان گشایی‌ها درختان کهنسال در مناطقی از تبریز از بین رفتند و در آن زمان نیز فکری برای جایگزین نمودن و کاشت درختان جدید نشد.

وی افزود: فضای سبز و توجه به آن تنها وظیفه یک دستگاه و یک سازمان نیست و باید تک تک شهروندان در مورد فضای سبز احساس مسئولیت کرده و همکاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز