خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی، تشکلی فعال و تأثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۴۳

فضای آزادی در انتخاب افراد برای ترکیب هیئت مدیره و بازرسان در تشکلات صنفی فراهم شده و هیچ اجباری از سوی هیچ کس وجود ندارد و حضور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و معاونت روابط کار و تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان ناظر بوده و تنها برای برگزاری سالم و صحیح انتخابات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تأکید کرد: کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی یکی از تشکلات فعال و تأثیرگذار به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراحد حسینی که در جلسه مجمع عمومی کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی که به منظور انتخاب اعضای دوره جدید هیئت مدیره و بازرسان این کانون تشکیل یافته بود سخن می‌گفت افزود: فعالیت در کانون کارگران بازنشسته محلی برای خدمت به این قشر است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به تشکیل مجمع عمومی این کانون گفت: مجمع عمومی قدرت بلامنازع کانون کارگران بازنشسته استان است.

وی گفت: در واقع مجمع اقدامات هیئت مدیره و بازرسان و صورت‌های مالی و گزارش‌های ارایه شده از آنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: در واقع اعضای مجمع با انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان طبق اساسنامه به آنان ماموریت می‌دهد تا در این چارچوب به ارایه خدمات و وظایف بپردازند و باز این اجازه را دارند تا در مجمع بعدی این عملکرد را اگر مناسب و مفید باشد تایید و در صورتی با مشکل مواجه باشد تایید نکنند.

حسینی افزود: بر این اساس مجمع ارکان تصمیم گیری کانون بوده و هر تصمیمی را بگیرد هیئت مدیره باید آن را اجرایی کند.

وی بر لزوم انتخاب افراد شایسته در ترکیب هیئت مدیره و بازرسان کانون‌ها و تشکلات صنفی تأکید کرد و گفت: فضای آزادی در انتخاب افراد برای ترکیب هیئت مدیره و بازرسان فراهم شده و هیچ اجباری از سوی هیچ کس وجود ندارد و حضور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و معاونت روابط کار و تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان ناظر بوده و تنها برای برگزاری سالم و صحیح انتخابات است.

حسینی افزود: شما برای انتخاب افرادی شایسته و کارآمد پاسخگو هستید و باید ‌‌نهایت دقت را در این زمینه بکار ببندید و قطعا در سایه اتفاق، صمیمیت، همکاری و مشارکت ضرری پیش نمی‌آید و هرکجا تفرق، تنش حاکم شود با بی‌حرمتی، بی‌ادبی و زیان همراه خواهد بود و این آسیب به کل جمعیت ۹۵ هزار نفری خواهد رسید.

وی خطاب به اعضای مجمع کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی گفت: شما نخبگان جامعه کارگران بازنشسته و مستمری بگیران هستید و همه اعضای این جامعه با اعتمادی که به شما داشته‌اند، امیدوارند با صداقت، صفا و صمیمیت و توجه به اجرای قانون و مقررات کاری انجام دهید که زبانزد شود به گونه‌ای که این انتخابات و برگزاری مجمع آن الگویی برای دیگران باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی بر لزوم ارایه پیشنهادات و انتقادات سازنده از سوی اعضا در مجامع عمومی تشکلات تأکید کرد و گفت: ارایه نکته نظرات اعضا چه با اقبال روبرو شود و چه آنکه مورد استقبال قرار نگیرد در واقع به معنای آن است ارایه دهنده آن به وظیفه خود عمل کرده و نباید آن موضوعی برای پرخاشگری و عصبانیت باشد.

وی با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی گفت: گزارش ارایه شده و موارد اعلامی در آن نشان می‌دهد که هیئت مدیره این کانون فعالیت مفید و موثری داشته و بر این اساس در دوره جدید افرادی باید در هیئت مدیره حضور داشته باشند تا با حضور اثرگذارو اثربخش گسترده‌تر از قبل کانون را اداره کنند و فعالیت‌های آن را با روندی که آغاز شده توسعه دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: اعضای هیئت مدیره و بازرسان در دوره‌های قبل تا آن حدی که در توانشان بوده و وضعیت و شرایط ایجاب و ایجاد کرده زحمت کشیده و خدمات خود را ارایه کرده‌اند و من به عنوان یک فرد بی‌طرف و به عنوان مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اذعان می‌کنم خدمات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و قطعا در گزارشی که آقای مسگری و آقای صادق‌زاده و بازرسان ارایه و از عملکرد خود دفاع می‌کنند به وضوح مشاهده می‌شود و شما هم باید با پیشنهادات، انتقادات و رهنمود‌های خود به عنوان اعضای مجمع این روند را تکمیل کنید.

حسینی لزوم برگزاری جلسات مداوم، تعاملات گسترده با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین و مدیران وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط از جمله تامین اجتماعی، مسئولان استانی را لازمه فعالیت‌های کانون کارگران بازنشسته عنوان کرد و گفت: هرچقدر فعالیت‌های بیشتری در این عرصه صورت بگیرد نتایج بهتری در پی خواهد داشت و خدمات بیشتر با حضور افراد اثرگذار با بهره وری بالا و در صورت ایجاد انگیزه برای آنان ممکن می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در خاتمه با ابراز امیدواری به اینکه نتایج حاصله از تصمیمات این مجمع و انتخابات هیئت مدیره و بازرسان دوره جدید بتواند فعالیت‌های این کانون توسعه دهد آمادگی این اداره کل را برای همکاری هرچه بیشتر با این کانون اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز