خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز:

وضعیت تراز آب‌های زیر زمینی تبریز بسیار پیچیده است

کد خبر : ۲۰۰۶۷۳

مطالعات جامع آب خام درتبریز انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: با توجه به تنش آبی بوجود آمده در منطقه و کشور و کمبود منابع آبی، انجام مطالعات جامع آب خام در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محبوب عبداله‌پور با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاهد کاهش شدید و محسوس تراز آبهای زیرزمینی و کاهش منابع آبی مورد نیاز فضای سبز هستیم، اظهار داشت: متاسفانه به همین دلیل در چند کلانشهر کشورمان که از نظر وضعیت منابع آب در وضعیت قرمز قرار دارند متاسفانه کم آبی منجر به از بین رفتن چمن در بسیاری از این شهر‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تراز آب‌های زیر زمینی در شهر تبریز در نوع خود بسیار پیچیده است، گفت: به عنوان مثال در غرب شهر شاهد بالا بودن تراز آب زیزرزمینی هستیم به طوری که در اکثر زیر زمین ساختمان‌های واقع در آن محدوده، شاهد بالازدگی آب و اغلب پر شدن زیر زمین ساختمان‌ها با آب‌های زیر سطحی هستیم که اغلب مشکلاتی را هم برای همشهریان عزیزمان ایجاد می‌کند.

عبداله‌پور ادامه داد: از طرفی در شرق تبریز، تراز آب‌های زیر زمینی بسیار پایین است و آب چاه‌های واقع در این قسمت به شدت کاهش یافته که مشکلات زیادی را به لحاظ تامین آب خام این قسمت بوجود آورده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با تاکید بر این نکته که اکثر پروژ‌های توسعه فضای سبز شهر در قسمت‌های شرقی و جنوب شرقی شهر اتفاق می‌افتد و مشکلات کمبود منابع آب بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند، تصریح کرد: از این رو مطالعات جامع آب خام در دستور کار این معاونت قرار گرفت تا از این طریق بتوانیم از یک سو تمامی منابع آبی در دسترس را به صورت دقیق بررسی کرده و از سوی دیگر منابع آبی جدید و پایدار را شناسایی کنیم تا با استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی موجود بحران تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: نیل به این هدف، نیازمند انجام مطالعات جامع در خصوص منابع آبی و شبکه آب خام شهر تبریز است تا بتوان به شکل اصولی و با استفاده از روش‌های علمی به اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب خام و احداثمخازن ذخیره آب در محل‌های مناسب اقدام کرد تا در ‌‌نهایت به هدف اصلیمان که‌‌ همان تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تبریز با حداقل هزینه و کمترین تلفات آب است، نایل شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز