خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز:

بیسوادی همچنان بخشی از مشکلات تبریز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۴۶

رعایت سیاست های دولت تدبیر و امید در اصلاح و ساماندهی نظام آموزشی کشور الزامی است.

فرماندار شهرستان تبریز بر لزوم رعایت سیاست‌های دولت تدبیر و امید در اصلاح و ساماندهی نظام آموزشی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز که در خانه معلم شماره دو برگزار شد، گفت: برای ساماندهی مدارس نواحی پنج گانه شهرستان تبریز سعی می‌کنیم که با جذب کمک‌های مردمی در کنار امکانات دولتی، نیازهای مدارس رابه تناسب اولویت رفع کنیم.

وی افزود: نباید چنین تفکری در جامعه وجود داشته باشد که مدارس فقط در راستای افزایش درصد قبولی خود تلاش می‌کنند و به افزایش علم و دانش اهمیتی نمی‌دهند.

شهرتی‌فر تأکید کرد: باید سیاست‌های دولت تدبیر و امید با توجه به بنیان‌های نظری نظام آموزش و پرورش به صورت هوشمندانه و با محوریت توانمندسازی دانش آموزان و ساماندهی نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نتایج درخشان کنکور امسال گفت: کسب چندین رتبه تک رقمی در شهرستان تبریز در سایه تلاش معلمان دلسوز، خانواده و خود دانش آموزان صورت گرفته است که امیدواریم همواره شاهد چنین نتایج درخشانی باشیم.

فرماندار شهرستان تبریز بیسوادی عده‌ای از هموطنان را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهرستان تبریز عنوان کرد و اظهار داشت: طبق توصیه مقام معظم رهبری تمامی دستگاه‌های اجرایی با کمک خود مردم باید تلاش کنند که نرخ بیسوادی در سن ۱۰ الی ۳۹ سالگی را به صفر برسانند.

شهرتی فر در ادامه به بررسی مشکلات و عملکرد مدارس غیر انتفاعی در شهرستان تبریز پرداخت و گفت: مردم، خواهان نظارت بر عملکرد و رعایت استانداردهای لازم آموزشی توسط آن مدارس هستند لذا شایسته است دستگاه‌های مربوطه میزان نظارت خود بر عملکرد این مدارس را افزایش دهند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی گفت: اگر مدارس شهرستان تبریز مشکلاتی در خصوص بازگشایی داشته باشند باید در اسرع وقت و به صورت اورژانسی رفع شود.

شهرتی فر همچنین از آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه هماهنگ می‌شویم که امسال، مقدمات لازم در خصوص بازگشایی مدارس چه در حوزه تبلیغات محیطی و چه در مباحثترافیکی و امنیتی بیش از پیش فراهم شود.

بررسی گزارش امسال رؤسای نواحی پنج گانه آموزش و پرورش شهرستان تبریز نشان می‌دهد با توجه به مشارکت نسبتا خوب اولیاء و دانش آموزان در تعمیرات جزیی و کلی مدارس و آماده کردن مدارس برای بازگشایی، اقدامات قابل توجهی به عمل آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز