خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز خبر داد:

حضور خبرنگاران شبکه‌های بین المللی المنار، آسیا تی وی، غدیر، الاتحاد و الانتجاء در تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۱۷

برگزاری هفته نکوداشت تبریز، توان دیپلماسی شهری در کلانشهر تبریز را به نمایش خواهد گذاشت.

شهردار تبریز از حضور خبرنگاران شبکه‌های بین المللی المنار، آسیا تی وی، غدیر، الاتحاد و الانتجاء در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی حضور این رسانه‌های بین المللی را به مناسبت هفته نکوداشت در تبریز عنوان کرد و گفت: علاوه بر این شبکه‌های جام جم ۱،۲ و ۳ و شبکه آذری زبان سحر از جمله شبکه‌های مهم دیگر تلویزیونی هستند که هفته نکوداشت تبریز را پوشش خبری خواهند داد.

وی همچنین به حضور ده‌ها میهمان خارجی در مراسم هفته نکوداشت تبریز اشاره کرد و گفت: مهمانانی از کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، تاتارستان، ترکیه و فلسطین در برنامه‌های هفته نکوداشت حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری هفته نکوداشت تبریز با حضور ده‌ها میهمان خارجی توان دیپلماسی شهری در کلانشهر تبریز را به نمایش خواهد گذاشت، اظهار داشت: هفته نکوداشت تبریز فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف کلانشهر تبریز است که در این راستا برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه دیپلماسی شهری هموراه باید منطبق و هم راستا با اهداف سیاست خارجی کشور باشد، گفت: هفته نکوداشت می‌تواند در راستای فعالیت دیپلماسی شهری، به ایجاد بسترهای ارائه و یا جذب خدمات در سطح بین المللی کمک کند و همچنین باعثتوسعه زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران باشد.

نجفی با اشاره به اینکه باید بتوانیم بسترسازی لازم برای برگزاری اجلاس‌ها و رویدادهای بین المللی مختلف در شهر تبریز را فراهم بیاوریم، اظهار داشت: نقش بی‌بدیل تبریز در تاریخ دور و نزدیک کشورمان همواره نقشی فرا منطقه‌ای و فراملی بوده است و در همین راستا باید از توان بالقوه دیپلماتیک موجود بهترین استفاده را برای ارتباط گسترده‌تر و بیشتر با شهرهای جهان استفاده بهینه شود.

شهردار تبریز گفت: کهن شهر تبریز هر اندازه که در قامت یک شهر جهانی مطرح شده و در شبکه‌های شهری در قالب خواهر خواندگی و تأثیرگذاری بر روند جریانات مختلف نقش بیشتری داشته باشد، حوزهٔ نفوذ گسترده‌ای را برای شهر و کشورمان بوجود خواهد آورد که این مسئله انکار ناپذیری است.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به ارتباطات تبریز با شهرهای مختلف جهان در طول ادوار گذشته اظهار داشت: برجسته سازی نمادهای بومی، ایرانی و اسلامی تبریز و حضور فعال در فضاهای رقابتی کلان شهرهای جهانی از برنامه‌های شهرداری کلانشهر تبریز است.

شهردار تبریز با تاکید بر نقش اساسی شهرهایی مانند تبریز در توسعه و گسترش حوزه نفوذ کشورمان در کشورهای دور و نزدیک اظهار داشت: ایجاد حوزهٔ نفوذ به منزلهٔ امکان نقش آفرینی یک کشور در خارج از مرز‌هایش قلمداد می‌شود و گسترش آن با تداوم نگرش‌های مثبت گروه‌ها، جوامع و شهروندان دیگر کشور‌ها نسبت به عملکرد آن کشور اتفاق می‌افتد که در این زمینه تبریز می‌تواند نقش بی‌بدیلی را بر عهده بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تشویق و ترغیب سرمایه گذار خارجی باید مسائل مهم سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی جهانی را در نظر بگیریم، افزود: تامین و تداوم امنیت سرمایه گذاری در شهر، تلاش برای اصلاح سیستم تسهیلات بانکی و همراه کردن بانک‌ها با سیاست‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه برای شهر و رقابت پذیری سالم اقتصادشهری مقولاتی هستند که همراه با دیپلماسی فعال شهری برای جذب و جلب سرمایه گذاری خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به همراهی و عزم رسانه‌های محلی و کشوری در جهت انعکاس اخبار مرتبط با هفته نکوداشت تبریز گفت: رسانه‌ها حقیقتا در این مدت، فعالیت خوبی در راستای انعکاس خبری هفته نکوداشت تبریز داشته‌اند و قطعا حضور آنان در هفته نکوداشت تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده هفته نکوداشت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز