خبرگزاری کار ایران

از مجموعه کتاب‌های جیبی " دروازه‌ها و محلات قدیم تبریز " رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۲۴

این مجموعه به مناسبت هفته نکوداشت تبریز رونمایی می‌شوند.

دبیر ستاد برگزاری هفته نکوداشت تبریز از رونمایی مجموعه کتاب‌های جیبی " محلات و دروازه‌های قدیم تبریز " به مناسبت هفته نکوداشت تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی گفت: تبریز قدیم دارای بارو و دروازه‌های متعددی برای گذر از محلات به محدوده مرکزی شهر بود که این بارو به نام بانی احداثآن نجف قلی خانی مشهور است که در سال ۱۱۹۴ قمری یعنی ۲۴۱ سال پیش بنا نهاده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: باروی تبریز دارای ۸ دروازه اصلی بود که هر یک به محله قدیمی باز می‌شد که در این مجموعه کتاب‌ها سعی بر این شده است که اطلاعات مفید و مختصری برای معرفی هر یک از این محلات به خواننده داده شود.

دبیر برگزاری هفته نکوداشت با اشاره به گذشته تاریخی هشت محله قدیمی به نام‌های باغمیشه، گجیل، شتربان، استانبول، ویجویه، مهادمهین، نوبر و خیابان افزود: محتوای این کتاب‌ها در مورد موقیعیت تاریخی، جغرافیایی، شخصیت‌ها، اماکن و نقش آن‌ها در طول تاریخ می‌باشد.

این مجموعه با هدف شناساندن تاریخچه شهر تبریز توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نشر و توسط کریم میمنت‌نژاد و یونس جعفرزاده به رشته تحریر در آمده‌اند.

در چهارمین روز از هفته نکوداشت تبریز مصادف با روز «تبریز و تاریخ» طی مراسم رونمایی از آثار فرهنگی مرتبط با تبریز در کتابخانه مرکزی تبریز از این مجموعه کتابچه رونمایی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز