خبرگزاری کار ایران

اولین المپیاد ورزشی بانوان آذربایجان شرقی امروز آغاز به کار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۹۲

این المپیاد ورزشی در ۴ رشته، عصر امروز در ۵ شهرستان آغاز به کار خواهد کرد.

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین المپیاد ورزشی بانوان آذربایجان شرقی در ۴ رشته از عصر امروز در ۵ شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ملیحه علیزاده، مهم‌ترین هدف این المیپاد را استعدادیابی در ورزش بانوان عنوان کرد، و گفت: این المپیاد روند چندین ساله دارد و در سال‌های آتی تعداد رشته‌های ورزشی افزایش خواهد داشت و طرح اجرایی این رقابت‌ها تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: المپیاد استانی ورزشی بانوان در ۵ رشته در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان با برگزاری آیین افتتاحیه از ساعت ۱۷ و ۳۰ در سالن شهید صمد اقدمی تبریز آغاز شده و در ۵ شهرستان پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این المپیاد در رشته‌های شنا، دو و میدانی، والیبال و تکواندو به ترتیب در شهرهای شبستر، تبریز، بناب و مراغه(والیبال) و آذرشهر برگزار و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ تیم ورزشی در این المپیاد حضور داشته باشند.

وی گفت: ایجاد نشاط و شادابی در نیمی از جمعیت جامعه که‌‌ همان بانوان و دختران را تشکیل می‌دهند نیاز و وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاه‌های متولی است تا این قشر نیز از امکانات ورزشی به تساوی استفاده کنند.

علیزاده افزود: شادابی، نشاط، سازندگی، بالندگی و سلامت جسمانی و روانی جامعه در گرو داشتن مادران سالم و شاداب بوده و بایستی توان و ظرفیت و پتانسیل ورزش استان را به سمت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در بین بانوان سوق داد.

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در چندین سال گذشته مجموع اقدامات در بخش بانوان در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بوده و در این خصوص گامهای بسیار خوبی در ورزش استان و کشور برداشته شده است.

وی افزود: افزایش مدال‌های انفرادی در رقابت‌های بین المللی و آسیایی و انفرادی و تیمی بانوان در رقابت‌های کشوری و توسعه ورزش همگانی و افزایش ظرفیت ورزش همگانی خصوصا ورزش خانوادگی در استان نمونه بارز این توسعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز