خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

بیش از ۵۰ درصد از دلایل ابتلا به مواد مخدر بیکاری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۷۹

ایجاد اشتغال برای معتادان، زمینه پذیرش آنان را در جامعه فراهم می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از دلایل ابتلا به مواد مخدر بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نصرتی در بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان مراغه با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای رهجویان ترک اعتیاد زمینه اجتماعی شدن آنان در جامعه را فراهم می‌کند، اظهار داشت: اگر بتوانیم زمینه اشتغال معتادان را فراهم کنیم بسیاری از زمینه‌های بازگشت به سمت مواد افیونی را نیز گرفته‌ایم.

وی افزود: بیشتر رهجویان پس از گذراندن مراحل ترک اعتیاد از سوی جامعه پذیرش نمی‌شوند که این امر موجب بازگشت آنان به سمت مواد مخدر می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: طی سال جاری، ۹ هزار و ۸۳۴ نفر دراین استان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند که از این تعداد ۳۸ درصد برای اولین باردر این مراکز حضور دارند.

نصرتی گفت: همچنین ۳۹ درصد از معرفی شدگان به مراکز ترک اعتیاد برای بار سوم و ۵ / ۲۳ درصد نیز برای بیش از پنجمین بار به این مراکز معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش روزافزون سوء مصرف مواد مخدر، افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها و مسوولان همگام با خانواده‌ها در راستای پیشگیری از مواد مخدر تلاش بیشتری داشته باشند چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.

نصرتی گفت: ترویج اعتیاد یکی از تاکتیک‌های مهم دشمنان علیه نظام است تا بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه را از بین ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز