خبرگزاری کار ایران

برخورد یک اتوبوس با ۲۰ خودرو در ‌تبریز / یک نفر کشته و ۹ نفر مجروح شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۱۲

غیراستاندار بودن خروجی اتوبان کسایی و عمل نکردن سیستم ترمز اتوبوس، دلیل حادثه اعلام شده است. / کار‌شناس فضای سبز شهرداری تبریز در محل حادثه جان خود را از دست داده است.

بعد از ظهر دیروز برخورد یک اتوبوس مسافربری با ۲۰ خودرو در آخر طالقانی تبریز یک کشته و هشت مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: این حادثه بعدازظهر دیروز به اورژانس تبریز گزارش شد که طی آن یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

حبیب حسینقلی‌زاده با اشاره به اینکه در بررسی اولیه تکنسین‌های اعزامی پایگاه ۲۰۳ از محل وقوع حادثه، مرگ یک نفر در محل تائید شد، گفت: امدادگران ضمن اعزام یک مصدوم به بیمارستان امام رضا(ع)، از مرکز درخواست اعزام نیرو از سایر پایگاه‌ها به دلیل بالا بودن تعداد مصدومان صورت گرفت.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه ۵ دستگاه آمبولانس پایگاه‌های ۲۱۱،۲۰۱، ۲۱۴،، ۲۱۷و EOC نیز به محل اعزام شد، ادامه داد: در این سانحه در مجموع ۸ مصدوم به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند که وضعیت عمومی یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده و یک مصدوم نیز سرپایی درمان شد.

- تمام خروجی‌های اتوبان کسایی غیراستاندارد است

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی نیز در مورد این حادثه اعلام کرد: بعد از ظهر دیروز، حوالی ساعت ۱۴ امروز، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بدون مسافر که از ترمینال تبریز خارج شده بود هنگام ورود به شهر از مسیر خروجی طالقانی اتوبان کسایی با ۲۰ دستگاه خودرو برخورد می‌کند.

ناصر میکائیلی خاطرنشان کرد: در میان خودروهای این حادثه اتوبوس کرایه، وانت، خودروی سواری، کامیون حمل زباله شهرداری دیده می‌شود.

وی با تائید فوت یک نفر و مصدوم شدن هشت نفر، غیراستاندار بودن خروجی اتوبان کسایی و عمل نکردن سیستم ترمز اتوبوس دلیل حادثه اعلام کرد و گفت: وضعیت راننده و حالت جسمانی وی نیز در حال بررسی است.

میکائیلی با بیان اینکه تمام خروجی‌های اتوبان کسایی غیراستاندارد بوده و در طول سال چندین مورد از تصادفاتی نظیر این حادثه در این خروجی‌ها روی می‌دهد، گفت: متاسفانه اکثر خروجی‌ها اتوبان شهید کسایی تبریز از جمله مارالان، یاغچیان، طالقانی، ‌ منظریه، ‌لاله غیر استاندار بوده و نکات ایمنی در آن‌ها رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم در این رابطه با راه و شهرسازی و شهرداری تبریز برای اصلاح خروجی‌های اتوبان کسایی صورت گرفته است، تصریح کرد: حتی معاون دادستانی تبریز نیز در این باره حکمی را برای اصلاح مبادی ورودی و خروجی کسایی به ادارات ذینفع ابلاغ کرده که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی از نهادهای مسئول با این موضوع خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح خروجی‌ها و ورودی‌های اتوبان کسایی اقدام کنند تا دیگر شاهد حوادثتلخ رانندگی و آنچه که دیروز اتفاق افتاد، نباشیم.

رونده کشته شدن کار‌شناس شهرداری تبریز را در این حادثه پیگیری می‌کنیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ضمن تسلیت بابت کشته شدن یک کار‌شناس فضای سبز در پی حادثه تصادف امروز در اتوبان شهید کسایی تبریز گفت: سازمان پارک‌ها برای پیگیری پرونده این حادثه فاجعه بار از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

محمدحسین حسن‌زاده با اعلام آمادگی برای پیگیری مجدانه این حادثه اظهار داشت: زنده یاد «سعید نومی» یکی از کار‌شناسان و همکاران بخش خصوصی سازمان پارک‌ها بود که دیروز در داخل فضای سبز کنار اتوبان کسایی مشغول کار روزانه بود.

وی افزود: در پی برخورد یک اتوبوس با ۲۰ خودرو که ظاهرا راننده آن نیز دارای وضعیت نامناسب بود، این کار‌شناس فضای سبز نیز در اثر این حادثه در جا کشته شده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: همچنین در اثر این حادثه مهندس محمدی، مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی ِ همکار با سازمان پارک‌ها نیز دچار آسیب جدی شده و هم اکنون در بیمارستانی در تبریز بستری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با ابراز تاسف و تاثر بابت این حادثه، گفت: ضمن ابراز همدردی با خانواده این همکار جان باخته، وقوع این حادثه تلخ را به خانواده، همکاران و جامعه فضای سبز تبریز تسلیت می‌گوییم.

حسن‌زاده ادامه داد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم برای هر گونه کمکی اعم از مراسم خاکسپاری و پیگیری علت کشته شدن این کار‌شناس فضای سبز تا آخرین نتیجه پرونده این حادثه، تمام مراحل و اقدامات لازم را طی کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز