خبرگزاری کار ایران

در سال تحصیلی جدید؛

بالغ بر ۶۵۹ هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۴۱

آذربایجان شرقی درجذب پایه اول ابتدایی، رتبه سه کشور را به خود اختصاص داد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جدید ۶۵۹ هزار و ۴۴۶ دانش آموز در هشت هزار و ۷۰۴ مدرسه با ۳۲ هزار و ۱۵۰ کلاس در ۳۹ منطقه و ناحیه در تمام مقاطع تحصیلی در آذربایجان شرقی مشغول تحصیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر پاشایی درهمایش مدیران کل شمال غرب کشور(منطقه یک) درتبریز افزود: نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ در کشور ۹۷.۷ درصد بود که این استان با ۹۹.۷ درصد رتبه سه کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: برای هشتمین سال متوالی شناسایی روستاهای کمتر از حدنصاب صورت گرفته و تعداد مدارس با یک نفردانش آموز ۲۳، دودانش آموز۲۱، سه دانش آموز۱۷وچهاردانش آموز۲۵ مدرسه است.

پاشایی افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۳۵ هزار و ۷۰۵ دانش آموز دوره ابتدایی در سه هزار و ۲۵۹ مدرسه با ۱۵ هزار و ۶۶۰ کلاس درس به تحصیل خواهند پرداخت.

وی گفت: ۳۴۵ مدرسه با دو هزار و ۲۶ کلاس درس غیردولتی در مقطع تحصیلی ابتدایی در استان وجود دارد که ۳۴ هزار و ۲۹۱ دانش آموز در این مدارس ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در۹ ماه گذشته با راه اندازی ۱۲ پژوهش سرای جدید دانش آموزی درسطح استان راه اندازی شده است، افزود: با راه اندازی این واحد‌ها تعداد این پژوهش سرا‌ها به ۳۰ مورد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز