خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز؛

تنها ۵۰۰ هکتار پارک جنگلی عباس میرزای تبریز کاشته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۴۹

پارک جنگلی عباس میرزای تبریز یک هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز تأکید کرد: احداثپارک جنگلی عباس میرزای تبریز با جدیت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدحسین حسن زاده از پروژه پارک جنگلی عباس میرزا با وسعت یک هزار و ۸۰۰ هکتار را از مهم‌ترین برنامه‌های فضای سبز تبریز در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: از مجموع وسعت این پروژه کم‌نظیر، حدود ۵۰۰ هکتار کاشت شده و هم‌اکنون این منطقه، علیرغم نبود منابع پایدار آبی، با روش‌های مقتضی و برنامه ریزیی شده مورد حفاظت و نگهداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این حفاظت، شاهد اجرای برنامه‌های دقیق و زمان‌بندی شده جنگل‌کاری در دو پلاک مجزای ۱۷۹ و ۱۷۴ در این مجموعه وسیع و باآتیه برای توسعه و زیبایی و شادابی و اکولوژی تبریز هستیم.

حسن زاده ادامه داد: به غیر از قسمت‌های محدودی که در اختیار اشخاص و مالکان خصوصی است، عملیات جنگلکاری پلاک ۱۷۹ شروع شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان این که به این منظور چهار پیمان و قرارداد با مجموع ارزش ۱۲ میلیارد ریال منعقد شده است، اظهار داشت: با آغاز کاشت درخت در فاز اول این پلاک، تا پایان فصل کاشت سال جاری، شاهد افتتاح طرح های توسعه خواهیم بود.

حسن‌زاده گفت: حدود ۴۰ میلیارد ریال برای راهسازی، ایجاد معابر و دسترسی ها، جدول‌کشی، آسفالت‌ریزی و خرید نهاده و همچنین ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تملک اراضی دارای معارض و مستثنیات واقع در این پلاک هزینه می شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تفرجگاه های عباس‌میرزا و ائل باغی در حال انجام و رو به پایان است گفت: با اتخاذ تمهیداتی سعی بر یک پارچگی این تفرجگاه ها با پارک های صائب تبریزی و بهاران و مجموعه ائل گلی هستیم تا با اجرای این طرح راهکارهای لازم برای یکپارچگی فضای سبز این محدوده شهر انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز