خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در کنگره تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع:

مردم تبریز در فتنه ۸۸، تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۱۸

نکوداشت تبریز، نکوداشت آذربایجان و ایران اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نکوداشت هفته تبریز، نکوداشت آذربایجان و ایران اسلامی است و آشنایی گذشته تبریز به نسل‌های امروز و آینده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامعلی حدادعادل در کنگره تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع با بیان اینکه آشنایی به گذشته تبریز، به مردم این امکان را می‌دهد که راه آینده را بهتر بشناسند، اظهار داشت: تبریز یکی از شهرهای کهن و بزرگ تاریخ جهان است که در تمدن اسلامی و بشری این شهر نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه این شهر قبل از صفویه، شهر عارفان بزرگ بوده است، افزود: ریشه‌های تشیع در این شهر با آغاز اسلام روییده است و این شهر، شهر اولیای خداست و شهر عابدان و عارفان بوده است و این شهر از قدیم الایام کانون معنویت بوده است.

وی با اشاره به اهمیت ارزشی تبریز گفت: تبریز به دلیل اینکه اولین پایتخت حکومت تشیع بوده است، دارای اهمیت والایی بوده است و شناخته شدن این شهر به عنوان اولین پایتخت تشیع اسلام از شگفتی‌های اسلام است.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از تبریز به عنوان کانون پرورش علمای شیعه نام برد و افزود: علمای دینی آذربایجان چون علامه طباطبایی، امینی و محمدتقی جعفری از افتخارات مردم تبریز و سند ریشه دار تشیع در تبریز هستند.

وی با بیان اینکه مردم تبریز اهل دیانت و ولایتمدارند، گفت: مردم تبریز و اهل بازار تبریز به عزاداری ائمه اطهار(ع) مشهور هستند و عزاداری آن‌ها به تقویم و روز عاشورای حسینی محدود نمی‌شود.

حدادعادل خاطرنشان کرد: تبریز غیر از علمای دینی با فیلسوفان و هنرمندان و شاعران به دین و تشیع خدمت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم تبریز به دلیل ولایتمداری و الهام گرفتن از خاندان پیغمبر و عشق به امام حسین(ع) همیشه مدافع اسلام و سنگربانان و مرزبانان کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: مردم تبریز در جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز ولایت مداری خود را ثابت کردند به طوری که در زمان جنگ، لشگریان تبریزی با رشادت‌های خود، پیروزی‌هایی را نسیب این کشور کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار کرد: مردم تبریز در زمان فتنه ۸۸، تمام نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را با عمل به رهنمودهای رهبری خنثی کردند.

وی با بیان اینکه مردم تهران عزاداری مردم تبریز را برای ائمه اطهار الگو قرار می‌دهند، گفت: حزن و اندوهی که در عزاداری‌هایی آذربایجانی‌ها است، کسانی را که حتی زبان ترکی متوجه نمی‌شوند، متاثر می‌کند و این حزن و اندوه در لحن عزاداری آذری‌ها، آتش به جان مردم می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم تبریز باید از ارزش‌های دینی و سرمایه‌های فرهنگی خود آگاه باشند، خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند که شهر تبریز سرمایه ارزشمندی از اسلام و تشیع را ذخیره کرده است.

حداد عادل اعلام کرد: آذربایجان سر ایران است و مردم غیرتمند و متدین آن از اسلام تشیع و حکومت اسلامی و ولایت فقیه دفاع خواهند کرد همانطور که در گذشته دفاع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این همه تاکید ما بر تشیع، هرگز با وحدت امت‌های اسلامی منافاتی ندارد، گفت: ما همه به عنوان امت‌های اسلامی برای غلبه بر دشمن باید وحدت داشته باشیم.

وی در خصوص جنایات اخیر اسرائیل در غزه گفت: کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و دولت‌های غربی پشتیبان اصلی اسرائیل و داعش هستند و امروز آنهایی که داعش را به وجود آوردند، مدعی مقابله با داعش هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آمریکا به بهانه مقابله با داعش می‌خواهد با ۴۰ تا کشور‌ها وحدت کند، کدام تروریسیتی بالا‌تر از امریکا وجود دارد که در زمان جنایات اسرائیل در غزه، سلاح‌هایی را برای کشتن زنان و کودکان بیگانه به اسرائیل انتقال می‌داد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه ابراز امیدواری کرد؛ امیدواریم به برکت معنویت شیعه، این کشور را به همه آرزوهای امام خمینی(ره) و شهدا خواهیم رساند و پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان(عج) خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز