خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

کشور باید در تامین کالاهای اساسی به خصوص گندم مشکلی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۷۹

اعضای ستاد سرشماری کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تأکید کرد: کشور باید در تامین کالاهای اساسی به خصوص گندم مشکلی نداشته باشد و در تولید محصولات کشاورزی باید استقلال کامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت اله محسن مجتهد شبستری در دیدار اعضای ستاد سرشماری عمومی کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه مقدمه هر برنامه‌ریزی دقیق و جامع انجام سرشماری است، اظهار داشت: اجرای تمام طرح‌ها باید برنامه ریزی شده باشد، به خصوص طرح‌های عمرانی بدون برنامه ریزی مناسب به اهداف تعیین شده نمی‌رسد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در انجام سرشماری باید ظرفیت‌های کشاورزی هر منطقه شناسایی و مشخص شود تا برنامه ریزی برای آن نوع محصول انجام شود.

- ۲۰ درصد شاغلین در بخش کشاورزی فعالیت دارند

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: ارایه به هنگام آمار و اطلاعات و درست بودن داده‌ها در برنامه ریزی بسیار حیاتی است.

داوود بهبودی با بیان اینکه ۲۰ درصد شاغلین در بخش کشاورزی فعالیت دارند، اظهار کرد: داده‌های آماری در سرشماری‌ها برای تهیه برنامه‌های پنج ساله، ایجاد اشتغال پایدار و سایر برنامه ریزی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


- وجود ۲۴۴هزار بهره ­بردار کشاورزی در آذربایجان شرقی بر اساس آخرین سرشماری

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری در سال ۸۲،۲۴۴هزار بهره‌بردار در استان که بیشترین آن در بخش زراعت است، وجود دارد که ۶.۶ درصد بهره برداران کشور را تشکیل می‌دهند.

فتح‌زاده افزود: برای انجام سرشماری ۲۰ ستاد در شهرستان‌ها و ۵۹ شهر استان تشکیل شده و ۳۰۰ نفر کار آمار گیری و سرشماری را در استان بر عهده خواهند داشت.

سرشماری عمومی کشاورزی استان همزمان با سراسر کشور از پنجم مهر ماه امسال آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز