خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

کشفیات مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱۱ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۷۲

بیش از ۵۰ درصد معتادان استان آذربایجان شرقی از ماده مخدر صنعتی استفاده می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کاهش یازده درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، افزود: تعداد دستگیر شدگان به جرم توزیع، استفاده و یا حمل مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که میزان استفاده از مواد مخدر صنعتی روز به روز در کشور افزایش می یابد، گفت: ۲۶ درصد معتادان استان، شیشه و ۳۲ درصد، ماده مخدر شیشه با ترکیبی از سایر مواد مخدر استفاده می کنند که در مجموع می توان گفت بیش از ۵۰ درصد معتادان استان از ماده مخدر صنعتی استفاده می کنند.

نصرتی در ادامه با بیان این که خلاء بانک جامع اطلاعاتی مواد مخدر در استان احساس می شود، تصریح کرد: برخورد شدید با قاچاقچیان یکی از مهم‌ترین اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است که خوشبختانه در ماه های گذشته یکی از باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر استان که از سردشت اقلیم کردستان اقدام به انتقال مواد مخدر به استان می کردند شناسایی و منهدم شد.

وی همچنین به افزایش بیش از ۲۰ درصدی درمان معتادان و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در پنج ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ استفاده از مشارکت های مردمی در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

نصرتی با انتقاد از عملکرد برخی سازمان های مردم نهاد فرهنگی در این حوزه اظهار داشت: متاسفانه برخی از این سازمان ها، کارهایشان را به صورت شرطی انجام می دهند و همیشه کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل و بهانه عدم فعالیت خود عنوان می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر لزوم استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی به صورت هدفمند در زمینه پیشگیری از اعتیاد تاکید و خاطر نشان کرد: در صورت توجه بیش از پیش به این مهم می توانیم اقدامات تاثیرگذار و تعیین کننده ای در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی مردم انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز