خبرگزاری کار ایران

در جلسه طنز زنجفیل حوزه هنری آذربایجان شرقی مطرح شد:

جبهه یکی از مهم‌ترین کانون‌های خلق طنز شفاهی بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۷۰

نمی‌شود به همه اتفاقات خنده داری که در دوران دفاع مقدس بین رزمندگان می‌افتاد طنز گفت ولی می‌شود به برخی از آن‌ها با عنوان جوک و شوخی یاد کرد.

جلسه طنز زنجفیل با موضوع طنز در دوران دفاع مقدس با حضور طنازان استان از جمله سید رضا علوی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی در محل حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید رضا علوی در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های طنز در جبهه گفت: نمی‌شود به همه اتفاقات خنده داری که در دوران دفاع مقدس بین رزمندگان می‌افتاد طنز گفت ولی می‌شود به برخی از آن‌ها با عنوان جوک و شوخی یاد کرد.

وی ادامه داد: طنز شفاهی و روایی مرسوم بین مردم، برخلاف طنزهای مکتوب و مشروح که حاصل خلاقیت ذهنی و فردی است، در تجربیات گروهی و رفتارهای متقابل اجتماعی شکل می‌گیرد.

علوی با بیان اینکه جبهه‌های جنگ علیه بعثیون عراق، یکی از مهم‌ترین کانون‌های خلق و نشر طنز شفاهی بود، گفت: فارغ از جنبه‌های شوخ طبعی در جبهه، فرهنگ عمومی ما نیز وامدار دفاع مقدس است چرا که دفاع هشت ساله رزمندگان نه تنها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش داد، به زندگی هم خصوصیات با ارزشی افزود که یکی ازآن‌ها همین میراثطنز فاخر جبهه هاست که در فرهنگ عامه امروز وجود دارد.

لازم به ذکر است جلسات طنز زنجفیل حوزه هنری آذربایجان شرقی به صورت ماهانه در شنبه‌های اول هر ماه برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز