خبرگزاری کار ایران

معاون منطقه آزاد ارس:

احداثلاین دوم مسیر جلفا - تبریز از اولویت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۴۴

بازنگری آئین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس موجب تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس احداثلاین دوم مسیر ارس تبریز و دو بانده کردن این مسیر را که با همکاری سازمان و وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد را از مهمترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خواند.

به گزارش ایلنا، علیار راستگو در نشست ارائه پروژه‌های سرمایه‌گذاری که در حاشیه ششمین نمایشگاه سرمایه‌گذاری کشور و اولین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و بازار سرمایه در کیش برگزار شد گفت: بررسی و بازنگری آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس موجب تسهیل سرمایه‌گذاری در این منطقه را فراهم کرده است.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه صنایع الکترونیک، صنایع مبلمان، صنایع High Tech و صنایع پالایشگاهی افزود: ۳۰ واحد دارای صادرات به کشورهای مختلف خاورمیانه و کشورهای CIS هستند که صنایع نساجی و تولید نخ و صنایع خودروسازی و تولید کامیون و کامیونت از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های منطقه به شمار می‌روند و ۸۹ واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۵ واحد با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان و عراق راه اندازی شده‌اند.

راستگو خاطرنشان کرد: اکنون ۹۸ واحد در حال احداثاست و نیز چندین واحد گلخانه‌ای و تولید محصولات کشاورزی در بخشی از ۲۴۱ هکتار اراضی از سایت کشاورزی منطقه آزاد ارس در حال راه‌اندازی است.

او با معرفی ۱۲۰ پروژه اولویت‌دار و منتخب سرمایه‌گذاری این منطقه، افزود: همه کارهای کارشناسی و طرح‌های توجیهی این پروژه‌ها تهیه شده است و این پروژه‌ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

راستگو در پایان این نشست حضور در این نمایشگاه و نشست‌های جنبی آن را فرصت مناسبی برای استفاده از تجربیات سرمایه‌گذاران و نیز مناطق آزاد برشمرد و از مشارکت سرمایه‌گذاران و سایر موسسات تامین مالی پروژه‌ها برای حضور در پروژه احداثفرودگاه منطقه آزاد ارس استقبال کرد.

نشست تخصصی ارائه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حاشیه ششمین نمایشگاه سرمایه‌گذاری کشور و اولین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و بازار سرمایه منطقه آزاد کیش با حضور معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونان و مدیران مناطق و مدیران موسسات تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران کیش برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز