خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی کمیته امداد آذربایجان شرقی برای دریافت نذورات و احسان عزاداران حسینی

کد خبر : ۲۱۷۴۱۳

مردم خیر استان می توانند نذورات و احسان های خود اعم از غذای گرم، خشک و قربانی را به امدادگران این نهاد تحویل داده تا در اسرع وقت در بین نیازمندان توزیع شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، این نهاد آماده دریافت و توزیع نذورات و احسان مردم عزادار و شیفته حضرت ابا عبدالله امام حسین(ع) بین نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین دشتی با اعلام اینکه طرح احسان حسینی کمیته امداد استان در ماه محرم اجرا می‌شود افزود: مردم خیر استان می‌توانند نذورات و احسان‌های خود اعم از غذای گرم، خشک و قربانی را به امدادگران این نهاد تحویل داده تا در اسرع وقت در بین نیازمندان توزیع شود.

وی تصریح کرد: در ماههای محرم و صفر سفره‌های اطعام و نذورات عزاداران حسینی به کرات در هیات و مساجد گسترانده می‌شوند.

دشتی خاطرنشان کرد: سفره‌های اطعام و نذورات عزاداران حسینی در اکثر مساجد، حسینیه‌ها و منازل آذربایجان شرقی گسترانیده می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع این نذورات غالبا در مناطقی از شهرها صورت می‌گیرد که اهل محل از توانائی مالی مناسبی برخوردار می‌باشند.

دشتی یادآور شد: از آنجائیکه تهیه و توزیع نذورات در بین عزاداران سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) بیشتر در مناطقی از شهرها اقدام می‌شود، که اهل محل از توانائی مالی مناسبی برخوردار می‌باشد لذا کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت ترویج سنتهای حسنه اسلامی و احسان و نیکوکاری همچنین بهره‌مند نمودن خانواده‌های نیازمند از ظرفیت ایجاد شده در راستای عملیاتی نمودن سیره ی ائمه اطهار(ع) با اطعام مومنین و محبین با هماهنگی مدیران هیات عزاداری اقدام لازم را به عمل می‌آورند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف طرح احسان حسینی گفت: استفاده از ظرفیت معنوی در راستای آمادگی روحی و روانی مومنین جهت خدمت به نیازمندان در ماه محرم و صفر، جهت دار نمودن نذورات مردمی با هدف رسانیدن نذورات به مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان مومنین به نیازمندان با لحاظ نمودن جایگاه ارزشی احسان حسینی از اهداف این طرح می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز