خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی:

نظام اداری ما به جای این که مردم‌سالار باشد دستگاه‌سالار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۷۱

موضوع حقوق شهروندی به قدری مهم است که باید دغدغه اصلی ما باشد و تمام کارها حول این محور انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نظام اداری ما به جای این که مردم‌سالار باشد دستگاه‌سالار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدتقی پاکزاد صبح امروز سه‌شنبه در جلسه کارگروه حقوق شهروندی استان، با اشاره به این که خدمت به مردم هیچ سقف و محدودیتی ندارد، افزود: در حالی که مردم ولی نعمت مسوولان هستند و فلسفه وجودی مسوولان در پشت میزها، خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این باور در فضای عمومی سازمان‌ها نهادینه نشود رعایت حقوق شهروندی به اندازه کافی محقق نخواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از عدم حضور مدیران برخی دستگاه‌ها در جلسه انتقاد کرد و گفت: موضوع حقوق شهروندی به قدری مهم است که باید دغدغه اصلی ما باشد و تمام کارها حول این محور انجام شود.

وی با بیان این که اعتماد عمومی، سرمایه ملی است و این سرمایه متاثر از قضاوت مردم در خصوص عملکرد مسوولان شکل می‌گیرد، افزود: ‌ آیا مردم به اندازه‌ای به دستگاه‌های اداری اعتماد دارند که با خیال آسوده زندگی کنند یا هر لحظه دچار نگرانی درباره حفظ حقوق خود هستند؟

پاکزاد، آموزش کارکنان دستگاه‌ها را قدم مهمی در جهت حفظ حقوق شهروندی عنوان کرد و در عین حال گفت: مهم‌تر از آموزش، دریافت و عمل به آن است و مدیران باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را اعمال کنند.

وی با بیان این که حقوق شهروندی در یک جلسه نمی‌گنجد، گفت: تا زمانی که باورهای دینی و تقدس خدمت به مردم را در سازمان‌ها نهادینه نکنیم، این موضوع حتی با ده‌ها و صدها جلسه نیز حل نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت باورهای دینی و نهادینه کردن این مطلب که خدمت به مردم کار مقدسی است، گفت: اعتقاد به نظارت الهی باعثمی‌شود که همه به وظایف خود درست عمل کرده و در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: پیام اصلی محرم تنها مجالس عزاداری و سوگواری نیست، بلکه باید درباره رسالت خود نسبت به حفظ ارزش‌های حسینی نگرش مجددی داشته باشیم.

پاکزاد با تاکید بر شناسایی و تبیین حقوق مدنی و آشنا کردن آحاد جامعه به این حقوق، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مباحثمتعددی در خصوص حفظ حقوق انسان‌ها وجود دارد و دستگاه‌ها و تشکل‌های مدافع حقوق مدنی باید این موضوع را به طور مستمر رصد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز