خبرگزاری کار ایران

جایگزینی کشت زعفران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۳۶

اصلاح الگوی بهینه کشت یکی از بهترین راه های مقابله با کم آبی به شمار می­رود. / سومین جشنواره زعفران مرند برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود بحران آب در منطقه خصوصاً حوضه آبریز دریاچه ارومیه و پایین بودن متوسط میزان بارندگی‌ و تجربه خشکسالی‌ سال‌های گذشته و کاهش شدید آب های سطحی و زیرزمینی همراه با برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های ذخیره زیر‌زمینی، همت و تلاش همگانی در جهت صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح روش های مصرف آن بویژه در بخش کشاورزی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر نژادرضا که در سومین جشنواره زعفران مرند سخن می گفت افزود: در این راستا اصلاح الگوی بهینه کشت یکی از بهترین راه های مقابله با کم آبی به شمار می رود.

وی برگزاری این جشنواره را در این راستا عنوان کرد.

لازم به ذکر است سومین جشنواره زعفران مرند با حضور کریم مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، برخی از مسئولین استانی و شهرستانی، کارشناسان و جمعی از مروجین و کشاورزان منطقه در این شهرستان برگزار شد.

کشت، زعفران، حوضه آبریز، دریاچه ارومیه، اصلاح، الگو، بهینه کشت، کم آبی، سومین جشنواره زعفران، مدیر هماهنگی ترویج

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز