خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۵۴

رشته‌های شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک، تکواندو، دوچرخه سواری، والیبال، تیراندازی با کمان و قایقرانی در آذربایجان شرقی در اولویت این طرح هستند. / مرکز پایگاه قهرمانی و سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی تبریز توسعه می‌یابد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از آغاز اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فرج الهی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی بین کار‌شناسان در این ارتباط گفت: در این جلسات بخشنامه ارسالی وزارات ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفته و اولویت بندی رشته‌های ورزشی انجام شد.

مدیر مرکز ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سلسله نشست‌های این گروه، کار‌شناسان مشخص و جلسات با هیئت‌های ورزشی اولویت دار برای معرفی مربیان استعدادیاب برگزار شده و این مربیان مقرر شده‌اند در رقابتهای درون مدرسه‌ای سازمان آموزش و پرورش استان حضور یابند.

وی در خصوص رشته‌های ورزشی اولویت دار گفت: رشته‌های شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک، تکواندو، دوچرخه سواری، والیبال، تیراندازی با کمان و قایقرانی در اولویت این طرح هستند.

فرج الهی همچنین به برنامه توسعه مرکز پایگاه قهرمانی و پایلوت سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی در تبریز اشاره کرد و گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های استعدادیابی مرکز پایگاه قهرمانی استان از مجموعه ورزشی رسالت به مجموعه ورزشی سردار شهید مهدی باکری انتقال یافته است.

فرج الهی افزود: مرکز پایگاه قهرمانی و پایلوت سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی در سالن شهدای کارکنان دولت در کنار پیست دوومیدانی سرپوشیده شهید علی آبادی، مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان کوثر، خانه کشتی، خانه جودو، خانه اسکواش و مجموعه زمینهای تنیس قرار گرفت و سالن مرکز سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی و پایگاه ورزش قهرمانی مدرن‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

فرج الهی با اشاره به آذربایجان شرقی یکی از پیشتازان و رتبه دومی کشور را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح راهبردی ورزش کشور در آذربایجانشرقی با نیروهای متخصص و ظرفیت‌های موجود بایستی توسعه یابد و توسعه پایگاههای قهرمانی نیز در شهرستان‌ها نیز در برنامه‌های اداره کل قرار دارد

وی افزود: استان آذربایجان شرقی مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست و دستگاه‌ها و امکانات در کنار امکانات سالن آماده بوده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های مهم در استان در راستای استعدادیابی و قهرمان پروری گفت: استعدادیابی می‌دانی بهترین راه حل برای شناسایی استعداد‌ها در بین نوجوانان و جوانان و حتی خردسالان است که در استان اجرایی شده است.

فرج الهی افزود: استعدادیابی میدانی و قرار گرفتن ورزشکاران در کوران رقابتهای ورزشی عامل مهمی دیگری در حضور بیشتری ورزشکار و مدال آوری قهرمانان استان در المپیک‌ها، بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی و آسیایی را به همراه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز