خبرگزاری کار ایران

داور بین المللی قایقرانی ایران:

حجاب برای حضور در رشته قایقرانی هیچ‌گونه محدودیتی برای ورزشکار ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۵۶

با توجه به اینکه بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب در مسابقات حاضر می‌شوند، این باور وجود دارد که حجاب برای آنها محدودیت به وجود می‌آورد ولی خود بانوان ایرانی بار‌ها عنوان کردند که حجاب اسلامی باعثافزایش انگیزه آنها می‌شود.

داور بین المللی قایقرانی ایران تأکید کرد: حجاب بانوان برای حضور در رشته قایقرانی هیچ‌گونه محدودیتی برای ورزشکار ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماء نیکور که به عنوان نخستین داور ایرانی در رشته روئینگ قایقرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی حضور داشته است افزود: با توجه به اینکه بانوان ورزشکار ایرانی باحجاب در مسابقات حاضر می‌شوند، این باور وجود دارد که حجاب برای آن‌ها محدودیت به وجود می‌آورد ولی خود بانوان ایرانی بار‌ها عنوان کردند که حجاب اسلامی باعثافزایش انگیزه آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته قایقرانی نوعی از ورزش‌ها است که در آن حجاب هیچ‌گونه محدودیتی برای ورزشکار ایجاد نمی‌کند اظهار داشت: تابه‌حال حجاب هیچ‌گونه محدودیتی برای ما به وجود نیاورده و همیشه بانوان ایرانی با اینکه باحجاب در مسابقات حاضر می‌شوند همیشه مدال به دست آورده‌اند و باعثحیرت ورزشکاران سایر کشور‌ها شده‌اند.

اسماء نیکور با اشاره به این حضورش به عنوان نخستین داور ایرانی در رشته روئینگ قایقرانی در بازی‌های آسیایی گفت: من برای اولین بار در تاریخ فدراسیون قایقرانی در رشته روئینگ به‌عنوان یک داور حضور پیدا کردم، البته قبلاً در رشته‌های آب‌های آرام و کانوپولو داور بین‌المللی داشته‌ایم اما در این رشته بنده اولین داور بودم.

وی افزود: حضور در این مسابقات به‌عنوان نخستین داور ایرانی در بازی‌های آسیایی در سطح بسیار بالایی و بین بازی‌های آسیایی که از اهمیت زیادی برخوردار است که می‌توانیم به این مسابقات لقب المپیک آسیا را بدهیم.

نیک ور تصریح کرد: من قبلاً در بازی‌های برون‌مرزی دیگری از جمله مسابقات قهرمانی آسیایی رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان و پنج تورنمنت دیگر هم داوری کرده بودم و من از طرف فدراسیون آسیایی روئینگ به این مسابقات دعوت شدم و فدراسیون آسیایی هم بر اساس عملکردهایی که یک داور از ابتدا تاکنون داشته اقدام به انتخاب آن‌ها می‌کند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی قایقرانی در این مسابقات گفت: در دیگر مسابقات آسیایی هم بانوان ورزشکار ما مدال کسب کرده بودند که خوشبختانه امسال در تمام رشته تعداد مدال‌ها زیاد بود و رشته قایقرانی کلاً ۹ مدال طلا کسب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز