خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی:

دولت تدبیر و امید به دنبال برنامه‌ریزی منطقه‌ای و واگذاری امور به مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۷۵

باید به مردم و مسوولان محلی اعتماد کنیم.

وزیر کشور تأکیدکرد: دولت تدبیر و امید به دنبال برنامه‌ریزی منطقه‌ای و واگذاری امور به مردم است و استانداران ماموریت دارند که ظرفیت‌های استانی را به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، عصر روز پنج‌شنبه، در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: باید به مردم و مسوولان محلی اعتماد کنیم.

وی با بیان این که تبریز و آذربایجان بر تارک اقتدار ایران می‌درخشد، افزود: فرهنگ غنی، نیروی انسانی باتجربه، شرایط طبیعی و موقعیت جغرافیایی عالی و زیرساخت‌های خوب ایجاب می‌کند که تبریز و آذربایجان الگوی تمام نقاط کشور باشند.

رحمانی فضلی با بیان این که تمام نقاط ایران قدرت اداره خود به عالی‌ترین شکل را دارند، به شرطی که از چنبره نظریه‌های وارداتی حاصل از نظام سلطه خارج شویم، افزود: به برکت انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌ها توازن و تعادل خوبی در کشور ایجاد شده و در بخش‌های خدمات، بهداشت و آموزش نیز گام‌های خوبی برداشته شده است، اما در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری توازن مورد انتظار اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۷۲ درصد از سرمایه‌گذاری‌های استانی از محل سرمایه‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این بخش و ضرورت تقویت و حمایت از آن است.

وزیر کشور با یادآوری مسوولیت خطیر کارگزاران نظام، خاطرنشان کرد: ما مدعی حکومتی هستیم که دنیا و آخرت، آزادی و عدالت و خوشبختی و عبودیت را توامان به مردم وعده داده‌ایم و همواره باید دغدغه این را داشته باشیم که متناسب با این ادعای بزرگ تلاش کنیم و تحقق آن را مسیر اصلی خویش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل برای کار کردن در این حکومت، داشتن نیت خالصانه است و باید بدانیم که در قبال خون شهدا و مردمی که در مقابل تمام سختی‌ها استقامت کرده‌اند باید جوابگو باشیم.

رحمانی فضلی افزود: جمهوری اسلامی از روز اول در یک رویارویی عظیم و سخت با دشمنانی بسیار قوی و قدرتمند از هر لحاظ مواجه بوده و در این شرایط باید تلاش خود را مضاعف، مقاومت را شدیدتر، همت را بالاتر و نیت‌ها را خالص‌تر کرده و در مسیر مستقیمی که ولی امر مسلمین تعیین می‌کند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروز همه دنیا به استقامت ایران در مسیر آرمان‌های انقلاب به عنوان یک حقیقت اثبات شده معترف هستند، چرا که دشمنان هر اقدامی را که در توان داشتند انجام داده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: کشور ما در قبل از انقلاب اسلامی در اوج وابستگی بود و ما با وجود داشتن بالاترین تکنولوژی‌ها قدرت استفاده از آن را نداشتیم؛ در واقع تکنولوژی، علم و مدنیت یک فانتزی تهی، پوسیده و بدون همراهی ملت و توجه به اعتقادات بود که صرفا به دلخوشی قدرت‌های جهانی تکیه داشت.

وی افزود: ملت ایران توانست از همه سختی‌ها عبور کند و امروز دشمنان مجبور به پذیرش عظمت ایران اسلامی هستند و اگر روزی بحثتحریم مطرح بود امروز از کاهش تاثیر ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ملت ایران خواب کدخدایی استکبار جهانی را پریشان کرده و امروز اذهان مردم دنیا با این واقعیت مواجه است که با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌ها برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، ندای حق‌طلبی و پیشرفت و قدرت ایران در گوش جهانیان طنین‌انداز شده است.

وی تصریح کرد: متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از حربه‌های دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی بود و امروز فرقه منحرف و باطل داعش حربه جدید اسلام‌هراسی آنهاست.

رحمانی فضلی با بیان این که معقتدم همین حربه نیز باعثتلالو و نورانیت بیشتر اسلام در منطقه خواهد شد، گفت: موضع‌گیری ایران در قبال داعش و اقدامات دیپلماتیک و پشتیبانی لجستیکی برای عقب راندن این فرقه، محبوبیت ایران را در منطقه بیشتر کرده است.

وی با اشاره به این که البته رویارویی ما با دشمنان تمام‌شدنی نیست، افزود: مسیر حق ملت ایران بر خلاف خواست و اراده دشمنان است و ما با فلسفه وجودی آنها که تسلط و استعمار ملت‌هاست مخالفیم.

وزیر کشور با تاکید بر این که در این شرایط ما ناگزیر از قدرتمندتر و منسجم‌تر شدن هستیم، گفت: امروز تمام امکانات برای افزایش قدرت در کشور ما فراهم است و همه مناطق ایران با ویژگی‌های خاص خود می‌توانند هسته‌های رشد و پیشرفت و اقتدار باشند.

وی در پایان با بیان این که آذربایجان و تبریز باید مظهر اخلاق، اعتقاد و کار و تلاش باشد، افزود: اختلاف، حاشیه‌پردازی، کوته‌نگری و سطحی‌اندیشی خلاف توسعه و پیشرفت است و همه مسوولان باید از آنها دوری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز