خبرگزاری کار ایران

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

تله اسکی دوم پیست سهند تبریز برای زمستان ۹۳ راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۶۰

موفقیت اسکی آذربایجان شرقی در گرو داشتن ملی پوش است.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی از راه اندازی تله اسکی دوم پیست سهند تبریز برای زمستان ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فرج الهی در نشست اعضاء هیات اسکی استان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام یافته از ابندای سال ۹۳ و طبق قولی به جامعه اسکی استان داده بودیم تله اسکی دوم پیست برای زمستان ۹۳ در اختیار اسکی بازان استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تله اسکی با نظر فنی فدراسیون اسکی کشور و با بهترین امکانات از جمله آشیانه برف کوب با توسعه و تقویت برق، گازرسانی و شبکه آب رسانی در اختیار علاقمندان باشد افزود: پیست اسکی سهند تبریز بدون هیچ مشکلی در اختیار علاقمندان به ورزشهای زمستانی و خانواده‌ها در زمستان ۹۳ قرار خواهد گرفت و تمامی امکانات و عوامل برای رفاه حال ورزشکاران و خانواده‌ها تمام تلاش خود را برای رفع نواقصات به خوبی انجام داده شد.

فرج الهی اسکی استان را یکی از مستعد‌ترین رشته‌های وزرشی در کشور دانست و گفت: اسکی آذربایجانشرقی با داشتن ۲ پیست از دیرباز یکی از پیشروهای این رشته در کشور بوده و به لحاظ زیرساختهای مناسب و کوهستانی بودن منطقه و وجود پیست‌های سهند تبریز و پیام مرند توانایی تبدیل شدن به مراکز استعدادیابی در کشور و منطقه را داراست.

وی در خصوص حمایت از برنامه‌های پیش روی هیات اسکی گفت: هیات اسکی استان از سال ۹۲ حرکتهای بنیادی و خوبی را آغاز کرده و در گام نخست نیازهای سخت افزاری پیست سهند را برطرف کرده است.

فرج الهی تاکید کرد: برای هیات اسکی در گام دوم استعدادیابی بر اساس نقشه راه ورزش استان در راس امورات بایستی قرار گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان در پایگاه قهرمانی و استعدادیابی دستگاههای ورزشی ویژه رشته ورزشی خریداری کرده است تا استعداد‌ها و قهرمانان در این پایگاه زیر نظر کار‌شناسان مجرب آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای دیگر و پیست‌های دیگر در استان و برگزاری اردوهای تیم ملی و ایجاد مرکز استعدادیابی شمالغرب کشور از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی هیات است.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: اسکی استان توانایی افزایش مراودات با کشورهای همسایه را دارد و می‌­توان از ظرفیت‌های اسکی استان برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی در این نشست خواستار ساماندهی تیمهای استانی در رقابتهای کشوری و لیگ باشگاه‌ها شد و افزود: موفقیت اسکی آذربایجانشرقی در گروء داشتن ملی پوش است و این مسیر نخواهد شد مگر قرار گرفتن اسکی بازان استان در کوران رقابتهای کشوری و لیگ و حتی بین المللی است.

در این نشست همچنین صمد صور رییس هیئت اسکی استان آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت اسکی استان را ارایه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز