خبرگزاری کار ایران

نائب رییس بانوان هیات تنیس آذربایجانشرقی:

دوره مربیگری و کلینیک تعیین سطح بازی تنیس بانوان در تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۲۱

این کلینیک و کلاس گام مهمی برای افزایش تعداد مربیان در استان خواهد بود که پس از سالها برگزار می­شود.

نائب رییس بانوان هیات تنیس آذربایجانشرقی گفت: کلینیک یک روزه تعیین سطح بازیITN و دوره مربیگری درجه ۳ بانوان در تبریز آغاز شده و این کلینیک و کلاس تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا رقیه مقدم پور افزود: این کلینیک و کلاس گام مهمی برای افزایش تعداد مربیان در استان خواهد بود که پس از سالها برگزار می­شود.

وی با بیان اینکه در این کلینیک و کلاس ۴۰ داوطلب دوره مربیگری حضور دارند گفت: این کلینیک و کلاس نظر خانم نعمتی و خانم شیخ صراف برگزار می شود.

مقدم پور افزود: با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته تنیس بانوان آذربایجانشرقی نیاز به افزایش توان علمی مربیان استان و حضور مربیان با انگیزه بالاتر لازم بود که این کلاسها در این راستا برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مقوله استعدادیابی و شناسایی و تربیت قهرمانان تنیس خصوصا در در بخش بانوان یکی از اهداف هیات تنیس استان به شمار می رود و در این راستا تنیس آذربایجانشرقی در شش ماهه اول سال ۹۳ موفق شد تعداد ورزشکاران سازمان یافته خود را در استان به ۳۷۳ ورزشکار افزایش داده و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد توسعه داشته باشد.

مقدم پور تصریح کرد: تمام توان و پتانسیل هیات تنیس استان در بخش بانوان بر استعدادیابی نهادینه شده و همانگونه که ۵ سال پیش اقداماتی در این خصوص انجام گرفته و شاهد درخشش تنیسورهای تبریزی در رقابتهای کشوری و حتی برون مرزی بودیم از سال ۹۳ نیز این روند استعدادیابی با تشکیل ۵ مدرسه تنیس در تبریز سرعت بیشتری گرفته و به زودی شاهد درخشش تنیسورهای دیگر رده های سنی استان نیز خواهیم بود.

مقدم پور افزود: همچنین در راستای استعدادیابی، اولین دوره کارگاه آموزشی مینی تنیس بانوان در تبریز برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره کارگاه آموزشی یک روزه در راستای هماهنگی و همکاری هیات تنیس استان و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان جهت گسترش و ترویج و استعدادیابی رشته مینی تنیس در مدارس ابتدایی در رده های سنی پایه برگزار شد تصریح کرد: این کارگاه ۱۰ ساعته با حضور ۴۰ مربی از معلمین مدارس ابتدایی زیر نظر مربی هیات خانم حوریه کهلانی بصورت تئوری و عملی برگزار شد.

نائب رییس بانوان هیات تنیس آذربایجانشرقی با تأکید بر اینکه پیشرفت ورزش تنیس نیازمند توجه به بخش بانوان است، افزود: می توان با سرمایه گذاری و شناسایی استعدادهای مختلف در بین دختران و بانوان گام مناسبی را در راستای کسب عناوین برتر کشور توسط بازیکنان و قهرمان پروری برداشت.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات کشوری، استانی، برگزاری دوره های آموزش مربیگری و داوری از مهمترین اقداماتی بوده که در تنیس بانوان استان صورت خواهد گرفت.

مقدم پور با اشاره به اینکه تنیس ورزش متفاوتی است و جوانان را جذب می کند، گفت: باید به صورت کیفی و با پرورش ورزشکاران و حضور آنها در مسابقات استانی و کشوری، قابلیتهای استان آذربایجانشرقی و تبریز در این رشته مشخص و معرفی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز