خبرگزاری کار ایران

۲۲۰میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت ازکشت محصولات پائیزه درآذربایجان شرقی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۲۱

تاکنون۳۸۰ هزار هکتار از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی استان به زیر کشت گندم پائیزه رفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص و پرداخت۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حمایت از کشاورزان استان در کشت پائیزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در جلسه ستاد گندم هفت شهر استان آذربایجان شرقی در مراغه افزود: تاکنون۳۸۰ هزار هکتار از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی استان به زیر کشت گندم پائیزه رفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای کشت گندم در مزارع استان، ۱۶ هزار تن بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: همچنین ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون و خرید ماشین آلات زراعی برای کاشت، داشت و برداشت در استان آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است.

رئیس بخش غلات موسسه تحقیقات دیم کشور نیز در این جلسه از انتقال یافته‌های تحقیقاتی این موسسه به ۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.

روستایی با بیان اینکه این یافته در پنج شهر دیم خیز استان در هر شهرستان در سطح یک هزار هکتار اجرا شده است گفت: کشاورزان با بهره‌گیری از این یافته‌ها در سال‌های خشک شاهد محصول خوب خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز