خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تبریز:

طرح جامع ساماندهی مشاغل رسمی و غیررسمی کلانشهر تبریز تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۵۶

بازارچه‌های دائمی محلی و منطقه‌ای با عناوینی نظیر روزبازار، شب بازار، هفته بازار در مناطق گوناگون شهر تبریز ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از تدوین طرح های جامع ساماندهی مشاغل رسمی و غیررسمی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرداد با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی مشاغل رسمی و غیررسمی در دو بعد موردنظر است، گفت: در نخستین بعد ساماندهی مشاغل شهری یا صنوف رسمی که با هدف رفع مزاحمت های فیزیکی، مشکلات بصری، مسائل مربوط به آلایندگی یا مباحثساخت ترافیکی تنظیم شده است و در بخش دوم مشاغل غیررسمی شامل دستفروشی ها، طبقچی ها، دوره گردها، بازارچه های موقت خرید و فروش برخی اقلام و بخشی از کانکس های عرضه میوه و تره بار و صیفی جات مدنظر است.

مهرداد همچنین از احداثبازارچه های دائمی محلی و منطقه ای با عناوینی نظیر روزبازار، شب بازار، هفته بازار در مناطق گوناگون شهر تبریز خبر داد و گفت: این اطلاعات هم جهت آگاهی مردم ارائه می شود که در چه ساعاتی می توانند خدمات مورد نظر خود را از بازارچه ها دریافت کنند و هم سهم کنترل و نظارت بر ارائه سرویس در این بازارچه ها، دقیق تر و بیش تر از قبل شود تا این بازارچه ها در روزهای مختلف هفته بتوانند برای عرضه مواد مختلف مانند صنایع دستی، محصولات تولیدی مشاغل خانگی، البسه و مایحتاج مورد نیاز شهروندان، تعریف و مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی افزود: جهت رفع مشکلات ترافیکی و معضلاتی از این قبیل و رفع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ناخوشایند در نظر داریم در ۴ یا ۵ نقطه مختلف کلانشهر تبریز بازارچه های دائمی ایجاد کنیم تا هم گامی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار داشته باشیم و هم شاهد رفاه حال شهروندان در دریافت خدمات مناسب با قیمت مطلوب دسترسی آسان باشیم.

مهرداد جهت اجرا و عملیاتی کردن این طرح ها به همکاری شهرداری های مناطق ۱۰گانه تبریز اشاره کرد و گفت با همکاری همدیگر و به دستور شهردار کلانشهر تبریز در تعاملی سازنده در تحقق برنامه ها سربلند خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز