خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی:

هیچ کدام از شهرهای کشور با اصول شهرسازی ساخته نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۶۵

غیر از سلماس و قسمتی از شهر آبادان در کل کشور، هیچ شهری با اصول شهرسازی ساخته نشده است. / دلیل اصلی اینکه شهرسازی و برنامه ریزی جایگاه واقعی خود را کسب نکرده وزارت راه و شهرسازی است چرا که در طول ۵۰-۶۰ سال اخیر طرح های جامع خوب و مناسب برای شهرها اجرا نمی شود.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: غیر از سلماس و قسمتی از شهر آبادان در کل کشور هیچ شهری با اصول شهرسازی ساخته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احتشام حاجی پور در پنل تخصصی آیین روز جهانی شهرسازی اظهار داشت: دلیل اصلی اینکه شهرسازی و برنامه ریزی جایگاه واقعی خود را کسب نکرده وزارت راه و شهرسازی است چرا که در طول ۵۰-۶۰ سال اخیر طرح های جامع خوب و مناسب برای شهرها اجرا نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه شهرسازی در ایران باید متحول شود، گفت: شهرسازی و به طبع آن شهرهای ما هویت خود را از دست داده اند و باید به سمت بازیابی هویت شهرها حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت جایگزینی برنامه ریزی منطقه ای در کلانشهرها به جای طرح جامع شهری گفت: اگر برنامه ریزی شهری در کلانشهر ها به صورت منطقه ای نباشد روزبروز بر مشکلات کلانشهرها افزوده خواهد شد.

حاجی پور با تاکید بر اینکه باید برای تبریز بزرگ برنامه ریزی کنیم اظهار داشت: در حال حاضر سردرود، باسمنج و خسروشهر عین مرکز تبریز هستند و در برنامه ریزی های شهری باید این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در شهرسازی باید مسائل معلولین مورد توجه قرار گیرد گفت: در ساخت و سازها، پیادروه سازی ها و ساخت پارکها خیابانها باید به مسائل مخصوص معلولان به عنوان بخشی از شهروندان نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز