خبرگزاری کار ایران

در تبریز برگزار می شود؛

همایش تجلیل از خادمان و فعالان عرصه‌ی کتاب آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۸۲

آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی بیست و پنجم آبان ماه برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بزرگ گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با محوریت " تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی " در محل تالار حاج محمد نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محرمی گفت: در آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی که بیست و پنجم آبان ماه برگزار می‌شود از کتابداران نمونه استانی، اعضای فعال انجمن ها، روسای نمونه انجمن ها، اهداگران نمونه، مسئولین فعال سازمان ها، کتابخوانان نمونه استان، کتابداران نمونه شهرستان تبریز، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی و اسلامی ما کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: چنانکه معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن کریم است و بسیاری از تعالیم و آموزه های پیشوایان دینی ما نیز در کتابها درج شده است.

محرمی افزود: کتابخانه ها گنجینه معارف بشری بشمار می روند و برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن یک ملت کتابخانه ها بهترین محل به حساب می آیند.

وی تاکید کرد: امروزه کتابخانه ها را مرکز اطلاع رسانی می گویند و این مکان ها چه در سطح محلات و چه در مرکز نقش عمده اطلاع رسانی را بر عهده دارند به ویژه که در دنیای معاصر کتابخانه ها مجهز به اینترنت و نرم افزار شده اند.

محرمی افزود: باید فضایی فراهم شود تا ما به کتاب و مطالعه احساس نیاز نماییم و بدانیم که ما نیازمند کتاب هستیم و به تبع آن این احساس را در خصوص کتاب هایی که اثر گذار در عرصه فرهنگ است در بین جوانان ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز