خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

کارگران ساختمانی باید در یک تشکل واحد سامان‌دهی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۳۰

دیگر زمان آن گذشته است که مشاور یا پیمانکار یک پروژه عمرانی برای پیدا کردن کارگر به سر چهارراه‌ها مراجعه کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر سامان‌دهی کارگران ساختمانی در یک تشکل واحد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، اظهار داشت: دیگر زمان آن گذشته است که مشاور یا پیمانکار یک پروژه عمرانی برای پیدا کردن کارگر به سر چهارراه‌ها مراجعه کند.

وی با اشاره به مزایای سامان‌دهی کارگران ساختمانی، خاطرنشان کرد: در صورت وجود تشکلی واحد در این زمینه، کسانی که جویای کارگر هستند می‌توانند نیاز خود را به راحتی تامین کنند، ضمن این که کارگران آموزش‌دیده نیز در یافتن شغل دچار مشکل نمی‌شوند.

پورمهدی افزود: نبود چنین تشکلی موجب شده است که کارگران فاقد مهارت کافی در قبال کاری که انجام می‌دهند پاسخگو نباشند.

وی نقش نظام مهندسی را در این زمینه مهم دانست و گفت: استفاده از کارگران مهارت‌دیده یک کار فرهنگی است که باید از ظرفیت‌های فرهنگی برای نهادینه کردن آن استفاده کرد.

پورمهدی مهارت‌آموزی را از ضروریات فعالیت در تمام رشته‌ها دانست و گفت: در شرایط فعلی هر کس دارای مهارت باشد بیکار نمی‌ماند.

وی با اشاره به این که باید با نگرش جدیدی به موضوع مهارت نگاه کنیم، افزود: در بحثبهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تخصص‌های لازم ارایه نمی‌شود، در حالی که نگهداری و حفظ پروژه به اندازه اجرای پروژه‌ها و شاید بیشتر از آن اهمیت دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت دقیق بر پروژه‌های عمرانی استان، تصریح کرد: نظارت باید حین اجرا صورت گیرد و تمام دستگاه‌ها باید اطلاعات کامل پروژه‌ها را در اختیار گروه‌های نظارتی قرار دهند.

پورمهدی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها موظفند اصلاحات مورد نظر گروه نظارت استانداری را اعمال کنند، در غیر این صورت گروه نظارت حق تعطیلی پروژه را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز