خبرگزاری کار ایران

آیین تجلیل از خادمان کتاب در مراغه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۶۴

در این آیین از تلاش های سیروس علی پور، مهدی پناهی، محمد نجفی، مرتضی اشرفی، سارینا محمدی، ملکعلی سلامی، نازنین دادفرنیا، روح انگیز بزمی، مبینا اسماعیلی و اسرا فلاحی مطلق و اعضای نمونه انجمن کتابخانه های عمومی در بخش های مختلف از جمله بخش روشندلان و کودکان مراغه قدردانی شد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تجلیل از خادمان کتاب در مراغه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون سیاسی واجتماعی فرماندار مراغه دراین آیین با بیان اینکه کتاب ازمهمترین شاخص های جوامع بشری توسعه یافته است، گفت: کتاب جزء جدایی ناپذیر جوامع سعادتمند بشری بوده و بی شک نقش مهمی در پیشرفت جوامع توسعه یافته ایفا می کند.

جواد محمودی افزود: در دین مبین اسلام به اهمیت کتاب و بحثتعلیم و تعلم تاکید فراوانی شده و این خود نشان از توجه اسلام به سعادتمندی انسان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ایجاد انگیزه در جامعه و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تسهیل در دسترسی مردم به تازه های نشر و کتاب های ارزشمند اهمیت ویژه ای در تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

احمد دادرس فیاضی افزود: توسعه فضاهای مطالعه و ایجاد زمینه حضور خیران کتابخانه ساز در جامعه برای توسعه فرهنگ مطالعه مهم و ضروری است.

وی گفت: علاقمندان زیادی آماده حضور در توسعه فضاهای فرهنگی بوده که تاکنون زمینه حضور آنان در عرصه فرهنگی بویژه حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم نشده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این آیین از استقبال کم نظیر جوانان و نوجوانان از برنامه های مختلف این نهاد در هفته کتاب خبر داد.

فرحناز خوان خواجه گفت: تلاش می شود سرانه کتابخانه ای این شهرستان با همکاری مسوولان و خیران افزایش یابد.

تجلیل از خادمان کتاب مراغه با حضور اعضای دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی، مسوولان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار و از تلاش های سیروس علی پور، مهدی پناهی، محمد نجفی، مرتضی اشرفی، سارینا محمدی، ملکعلی سلامی، نازنین دادفرنیا، روح انگیز بزمی، مبینا اسماعیلی و اسرا فلاحی مطلق و اعضای نمونه انجمن کتابخانه های عمومی در بخش های مختلف از جمله بخش روشندلان و کودکان مراغه قدردانی شد.

شهرستان مراغه دارای چهارکتابخانه عمومی با بیش از ۶۵ هزار جلد کتاب با عنوان های مختلف بوده و به بیش از پنج هزار عضو خدمات ارایه می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز