خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خرید تضمینی محصول سماق کاران منطقه هوراند ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۰۲

محصول تولیدی سماق به صورت انحصاری در سطح استان آذربایجان شرقی فقط در شهرستان هوراند تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات تولیدی سماق کاران شهرستان هوراند را برای حمایت از روستائیان منطقه ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ارسلان فتحی پور امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه محصول تولیدی سماق به صورت انحصاری در سطح استان آذربایجان شرقی فقط در شهرستان هوراند تولید می شود، گفت: این محصول کشاورزان منطقه هوراند در صورت برنامه ریزی مناسب و حمایت مسئولین دست اندرکار می تواند به یک محصول صادراتی استانی تبدیل و علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر شود.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم چنین با تأکید بر راه اندازی صنایع جانبی، بسته بندی و درجه بندی سماق در دهستان آقبراز به جهت مرکزیت دهستان در این منطقه، آن را موجب ایجاد انگیزه برای روستائیان سماق کار عنوان کرد و افزود: با راه اندازی مکانیزه و استاندارد صنایع بسته بندی سماق در این محل، کشاورزان بدون دغدغه محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب بدون واسطه به این مراکز تحویل می دهند و سود حاصله نیز به جای واسطه ها به خود اهالی تعلق می گیرد.

وی از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و سازمان صنعت و معدن و تجارت خواست به جهت موقعیت ویژه کشاورزی منطقه با تمهیدات لازم و جذب مشارکت بخش خصوصی، اعطای تسهیلات لازم، ساماندهی زنجیره تولید و فروش سماق در شهرستان هوراند را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان هوراند به جهت موقعیت ویژه خود در حوزه کشاورزی و گردشگری با دارا بودن منابع عظیم خدادادی یکی از مناطق مستعد استان به شمار می رود، ایجاد نمایشگاه های دائمی از تولیدات و صنایع دستی منطقه را برای عرضه مستقیم تولیدات روستائیان منطقه ضروری برشمرد و خواستار تمهیدات ویژه در این زمینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز