خبرگزاری کار ایران

در ۷ ماهه نخست امسال رخ داد؛

مرگ ۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۶۴

اولین همایش «پیشگیری از مرگ خاموش» با حضور مدیران و کار‌شناس مسئولان سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش استان به همت روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماه اول سالجاری ۷۸ فقره حوادثناشی از استفاده نادرست از گاز طبیعی در استان گزارش شده که باعثفوت ۹ نفر و مصدومت ۱۵ نفر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ولی اله دینی که صبح امروز در پیشگیری از مرگ خاموش سخن می‌گفت با اشاره به اینکه موضوع گاز گرفتگی باسواد و بی‌سواد نمی‌شناسد و هرکس نکات ایمنی را رعایت نکند گرفتار گاز گرفتگی و در نتیجه صدمات غیر قابل جبران خواهد شد افزود: در آمار منتهی به هفت ماه اول سال گذشته ۸۰ فقره حوادثناشی از استفاده نادرست از گاز طبیعی در استان گزارش شده بود که منجر به فوت ۱۱ نفر و مصدومیت ۱۹ نفر شد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تأثیر گذار می‌تواند در سلامت جامعه و ترویج مصرف بهینه از گاز طبیعی نقش بسزایی را ایفا کند.

دینی با بیان اینکه ۱۰۰درصد جامعه شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی و اکثریت مدارس استان بهره‌مند از گاز طبیعی هستند، افزود: آموزش و یادگیری وفرهنگ سازی اساس توسعه در هر جامعه است لذا شناخت مفاهیم مخاطرات گاز از سنین پایین به ویژه دانش آموزان می‌تواند زمینه ساز رشد فکری دانش آموزان در استفاده صحیح و ایمن از این نعمت الهی باشد.

وی با تأکید بر نقش آموزش در صرفه جویی و مدیریت مصرف گفت: با توجه به شروع زود هنگام سرما در استان و افزایش مصرف گاز همکاران ما در سراسر استان بر آن هستند با تجهیز کلیه امکانات از افت فشار گاز جلوگیری نمایند لذا توصیه ما به مدیران این است طبق بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری بعد از تعطیلی مدارس نسبت به خاموش نمودن سامانه گرمایشی اقدام و یکساعت قبل از ورود دانش آموزان نسبت به راه اندازی آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است اولین همایش «پیشگیری از مرگ خاموش» با حضور مدیران و کار‌شناس مسئولان سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش استان به همت روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این همایش کار‌شناسان HSE شرکت گاز استان نسبت به تشریح مباحثگاز گرفتگی و چک لیست ارزیابی آگاهی دانش آموزان اقدام و به سؤالات و ابهامات حضار در این خصوص پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز