خبرگزاری کار ایران

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه‌ استانداری آذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری مناسبی در ‌صنایع تبدیلی سماق و زغال اخته‌ در کلیبر انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۷۴

بیش از ۵۰ درصد سماق و ۵۲ درصد زغال اخته‌ استان آذربایجان شرقی در شهرستان کلیبر تولید می‌شود،

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه‌ استانداری آذربایجان شرقی گفت: با وجود این که بیش از ۵۰ درصد سماق و ۵۲ درصد زغال اخته‌ استان در شهرستان کلیبر تولید می‌شود، در حوزه‌ صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه گذاری سرمایه‌گذاری شایسته‌ای صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل صریحی که صبح امروز در فرمانداری کلیبر سخن می گفت افزود: شهرستان کلیبر پرباران‌ترین منطقه‌ استان آذربایجان شرقی است و با وجود رودخانه‌های متعدد از چشم‌انداز بی‌نظیری برای توسعه‌ بخش کشاورزی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تامین منابع آب مورد نیاز شهرستان از طریق سدهای خداآفرین، ارسباران و پیغام، تاسیس ناحیه‌ منفصل منطقه‌ی آزاد ارس در شهر کلیبر، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی، توسعه‌ صنعت گردشگری، بازاریابی محصولات و صنایع دستی عشایری مثل ورنی و گبه، اصلاح الگوی کشت و صنایع تبدیلی، مدیریت پسماند و پساب در سه هسته‌ کلیدی توسعه‌ شهرستان کلیبر که شامل کشاورزی، گردشگری و صنایع و معادن است، در سند تدبیر توسعه برای دست‌یابی به اهداف آن پروژه‌هایی تعریف شده است.

صریحی تصریح کرد: رویکرد این سند تکیه بر منابع غیردولتی از جمله فاینانس، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عرضه در بورس و مشارکت‌های مردمی است.

تولید سالانه بیش از ۶۰ هزار مترمربع ورنی و جاجیم در کلیبر

فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این نشست با بیان این که سالیانه در شهرستان کلیبر بیش از ۶۰ هزار مترمربع ورنی و جاجیم تولید می شود، صنایع دستی روستاییان و عشایر کلیبر را یک فرصت اقتصادی منحصربه ‌فرد توصیف کرد و گفت: شناسایی و توسعه‌ بازارهای هدف مناسب برای این محصولات می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای توسعه‌ صنایع دستی روستاییان وعشایر ایجاد کند و در سند تدبیر و توسعه‌ شهرستان در کنار فرصت‌های بی‌بدیل محیط زیست، گردشگری، کشاورزی و معادن غنی شهرستان به آن‌ها توجه شده است.

فریدون بابایی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های فرهنگ بومی منطقه‌ کلیبر در سند تدبیر و توسعه‌ این شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز