خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی در گفتگو با ایلنا:

پالایش بیش از ۴۵ هزار پرونده بیمه قالی باف و کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۷۱

طی سالهای اخیر متأسفانه انواع بیمه های خاص با نرخهای متنوع حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شده است که به لحاظ حاکمیت تفکر غلط، در جهت افزایش تعداد بیمه شدگان و ارائه آمار عملکرد، ‌ فراتر از قانون عمل شده و تعداد کثیری از متقاضیان بدون توجه به شرایط احراز، به ناحق در زمره این بیمه شدگان قرار گرفته اند.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی از پالایش بیش از ۴۵ هزار پرونده بیمه قالی باف و کارگران ساختمانی در این استان خبر داد.

رحیم اردلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز اظهار داشت: در نتیجه این بررسی ها ۱۵هزار پرونده من غیر حق از ابتدای شهریور ماه سال جاری در آذربایجانشرقی شناسایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه پالایش بیمه شدگان خاص و ارائه خدمات به مشمولین واقعی همت مدیران ستادی و استانی را می طلبد افزود: ضرورت دارد مسئولین ذیربط تمام تلاش خود را در جهت ساماندهی پرونده های این بیمه شدگان به عمل آورند.

مشاور مدیرعامل تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر متأسفانه انواع بیمه های خاص با نرخهای متنوع حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شده است که به لحاظ حاکمیت تفکر غلط، در جهت افزایش تعداد بیمه شدگان و ارائه آمار عملکرد، ‌ فراتر از قانون عمل شده و تعداد کثیری از متقاضیان بدون توجه به شرایط احراز، به ناحق در زمره این بیمه شدگان قرار گرفته و از مزایای مقرر در قانون استفاده نموده اند.

وی با بیان اینکه هدف از تدوین این قوانین حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بوده است افزود: متأسفانه این قوانین به محلی برای سودجودیی تبدیل شده و مشمولین واقعی از این مزایا بی بهره مانده اند.

اردلان خاطر نشان کرد: از بابت هر بیمه شده بیمه شدگان خاص از جمله قالی بافان، ‌کارگران ساختمانی، ‌خادمین مساجد مبلغی بالغ بر ۱۲۰ هزار تومان به صورت کمک دولت و یارانه به صورت ماهانه پرداخت می شود که در صورت عدم اجرای صحیح قانون و عدم تحت پوشش قرار دادن شاغلین واقعی این پرداخت نه تنها در راستای عدالت اجتماعی نخواهد بود بلکه باعثایجاد بی اعتمادی به حمایتها و کمکهای دولتی و سازمان خواهد شد.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: صیانت از منابع سازمان و حفظ تعادل منابع و مصارف سازمانی از وظایف اهم مدیران و کارگزاران سازمان تأمین اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز