خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های کشور در گفت و گو با ایلنا:

بسیاری از کارفرمایان نیازمند نیروهایی زیرسطح فوق دیپلم هستند

کد خبر : ۲۲۹۳۰۳

فارغ التحصیلان دانشگاهها هم به دنبال میز‌نشینی هستند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های کشور گفت: امروزه بسیاری از افراد کارفرما نیازمند نیروهایی زیرسطح فوق دیپلم هستند اما فارغ التحصیلان دانشگاهها هم به دنبال میز‌نشینی بوده و از این فرصت‌های شغلی استفاده نمی‌کنند.

محمد اکبرنیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز افزود: افراد تحصیل کرده بدون مهارت به دنبال حقوق و مزایای مناسبی هستند.

وی به فعالیت کاریابی ها در کشور اشاره کرد و گفت: عرضه و تقاضای نیروی کار، کاریابی ها را معنادار می کند

اکبرنیا افزود: عدم رشد اقتصادی و عدم سرمایه گذاری مناسب باعثشده که کاریابیها نتوانند به شان و منزلت خود دست یابند

وی با اشاره به اینکه بازارکار حاصل تعامل بین عرضه و تقاضای نیروی کاراست افزود: و قطعا زمانی عرضه و تقاضای نیروی کار رونق می یابد که در بخشهای مختلف صنعتی، گردشگری، خدماتی، تعاونی بیشترسرمایه گذاری شود که به دنبال این سرمایه گذاری رشد اقتصادی کشور نیز محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت و بخش خصوصی به حوزه تقاضای کار رونق دهد زمینه افزایش فعالیت کاریابی ها نیز توسعه می یابد.

اکبرنیا توانمندسازی کاریابیها را از اهداف مشترک دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های کشور و کانون انجمنهای صنفی کاریابیهای کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا باید اقدامات اساسی در جهت آشنایی کاریابی ها با موضوعات بروز وایجاد تغییراتی در سیستم کاریابی ها و خارج کردن آنها از حالت سنتی انجام دهیم.

وی نحوه دریافت حق الزحمه از کارجویان را یکی از مشکلات کاریابی ها خواند و گفت: کارفرما بجز شرایط خاصی حق کسر کردن حقوق نیروی کار را ندارد که ما سعی می کنیم تا این مشکل را بزودی برطرف کرده تا کارفرمایان حق کسر حق الزحمه کاریابیها را از حقوق نیروی کار داشته باشند.

اکبرنیا به منظور شرکت در کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران دفاتر کاریابی های غیردولتی داخلی و خارجی شمالغرب کشور به تبریز سفر کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز