خبرگزاری کار ایران

پس از وقفه ای ۵ ساله

شورای امور ایرانیان خارج از کشور در آذربایجان شرقی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۲۳

از سال ۸۸ که تشکیل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اجرایی شد تاکنون هیچ ساز و کاری برای تشکیل این شورا در آذربایجان شرقی تهیه نشده بود. / باید برای آذری‌های داخل و خارج از کشور برنامه داشته باشیم.

شورای امور ایرانیان خارج از کشور عصر روز گذشته با تشکیل اولین جلسه خود به ریاست استاندار آذربایجان شرقی رسما فعالیت‌های خود را در این استان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان خصوصا ظرفیت نیروی انسانی، اظهار داشت: آذربایجانی‌های داخل و خارج از کشور از جمله ظرفیت‌های ارزشمند استان هستند که باید از توانمندی آنان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

اسماعیل جبارزاده، با اشاره به تصویب تشکیل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در سال ۸۸، گفت: متاسفانه امروز که در سال ۹۳ هستیم هیچ ساز و کاری برای اجرای این مصوبه در استان تهیه نشده و امروز اولین جلسه این شورا تشکیل می‌شود.

جبارزاده با تاکید بر این که باید برای آذری‌های داخل و خارج از کشور برنامه داشته باشیم، افزود: کمیته‌های چهارگانه شورا باید هر چه زودتر تشکیل شده و در مرحله اول شناسایی آذری‌های خارج از استان در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه کمیته حقوقی و کنسولی در این زمینه مهم‌تر از سایر کمیته‌هاست که باید اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری و برای بهره‌برداری در اختیار شورا قرار دهد.

استاندار آذربایجان شرقی ایجاد و حفظ ارتباط با آذری‌های خارج از استان را مهم‌تر از دعوت آنها به همکاری یا جذب سرمایه‌گذاری دانست و گفت: قبل از حضور هم‌استانی‌های خود در استان باید زمینه حضور آنها را فراهم و موانع را از میان برداریم، ضمن این که همکاری با آنها را نباید به سرمایه‌گذاری محدود کنیم، بلکه استفاده از کمک فکری و علمی آنها نیز مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حضور تیم هایی از استان در کشورهایی که تعداد آذربایجانی ها در آنها زیاد است و دعوت از آنها برای حضور در سفارت‌خانه و در ادامه برپایی نشست آذربایجانی های مقیم خارج در تبریز در سال ۹۴ می تواند روال خوبی برای ایجاد ارتباط با آنها باشد.

گفتنی است دستورالعمل شورای امور ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسیده و هدف از تشکیل آن فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت عملی ایرانیان خارج از کشور در فرایند توسعه استان‌ها و معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های استان‌ها عنوان شده است.

ریاست این شورا بر عهده استاندار بوده و معاون سیاسی امنیتی استاندار، رییس کل دادگستری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اطلاعات، رییس سازمان اقتصاد و دارایی، مدیرکل آموزش و پرورش، رییس دانشگاه دولتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل امور بانوان استانداری، رییس سازمان میراثفرهنگی، رییس سازمان صنعت و معدن و یک نفر از نمایندگان مجلس اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

این شورا مشتمل بر چهار کمیته تخصصی شامل کمیته‌های " اقتصادی و بازرگانی "، " علمی و آموزشی "، " حقوقی و کنسولی " و " فرهنگی و رسانه‌ای " است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز