خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تامین کود مورد نیاز کشاورزان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۲۱

لازم است کشاورزان در فرصت باقی مانده جهت افزایش راندمان تولید خود در مزارع نسبت به تهیه کود مورد نیاز اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی در گرو مصرف بهینه کودهای آلی و شیمیایی می باشد.

به گزارش ایلنا، کریم مهری امروز صبح در جلسه بررسی نحوه توزیع و مصرف کودهای شیمیایی استان آذربایجان شرقی افزود: مدیران بخش های مختلف کشاورزی با استفاده از برنامه های خبری و کارشناسی صدا و سیمای استان و برگزاری جلسات کارشناسی می توانند اهمیت استفاده بهینه از کودهای آلی و شیمیائی را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه برای پاسخگوئی به نیازهای غذائی مردم استان خاک های آذربایجان شرقی بایستی تقویت شوند ادامه داد: برای تقویت سیستم تغذیه خاک، مصرف کودهای آلی و شیمیائی بر اساس نتایج آزمون خاک ضروری است، در غیر این صورت تولیدات بخش کشاورزی توجیه اقتصادی خود را از دست می دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بایستی برای استفاده بهینه از کودهای آلی و و شیمیائی زارعان و باغداران آموزش داده شده و با نظارت کارشناسان کشاورزی اقدام کنند افزود: باید دقت کرد که میزان مصرف مواد شیمیایی به کار رفته در بخش کشاورزی باید بر اساس نتایج آزمون خاک باشد.

مهری با بیان اینکه در مورد مصرف به موقع کودشیمیایی باید به کشاورزان استان آذربایجان شرقی اطلاع‌رسانی شود ادامه داد: با مصرف بهینه کود شیمیایی، مدیریت و تغذیه مناسب گیاه می‌توان سطح تولید غلات و سایر محصولات را در استان افزایش داد.

وی با بیان اینکه لازم است کشاورزان در فرصت باقیمانده جهت افزایش راندمان تولید خود در مزارع نسبت به تهیه کود مورد نیاز اقدام نمایند افزود: در تمام انبارهای مراکز شهرستان های استان کود مورد نیاز کشاورزان موجود است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز