خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز:

شهر صنعتی تبریز به حداقل ۲۵ متر مربع سرانه فضای سبز نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۹۴

برای استاندارد سازی در این زمینه در حال افزایش ۵۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز هستیم. / برای سال آینده به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارض و تملک اراضی فعلی برای ایجاد فضای سبز نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز اعلام کرد: هم اکنون فضای سبز درون وبرون شهری تبریز به ۱۵ متر مربع رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدحسین حسن‌زاده امروز در گفتگو با خبرنکاران اظهار داشت: سرانه فضای سبز درون شهری و برون شهری تبریز به ترتیب ۷ و ۸ مترمربع است.

حسن‌زاده افزود: این در حالی است که شهری صنعتی مثل تبریز به حداقل ۲۵ متر مربع سرانه فضای سبز نیاز دارد تا از نظر اکولوژی میزان اکسیژن لازم برای شهر تامین شود.

وی با تاکید بر لزوم استاندارد سازی کیفیت فضای سبز تبریز، تصریح کرد: برای تحقق این موضوع نیاز به باید اقداماتی جهادی داریم و در همین راستا در حال افزایش ۵۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز هستیم که هم اکنون اقدامات فیزیکی آن انجام شده و با کاشت بهاره، مرحله دوم از این افزایش ۵۰۰ هکتاری فضای سبز نیز به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به چالش‌های پیش روی این سازمان افزود: متاسفانه برای توسعه فضای سبز درون شهری، فضای لازم و مناسب در درون شهر‌ها بسیار محدود است ولی در کناره‌های شهر هنوز فضایی برای گسترش و ایجاد فضای سبز وجود دارد.

وی تأکید کرد: سازمان مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی موظف هستند اراضی لازم برای توسعه فضای سبز را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به نیاز به منظر شهری مناسب در تبریز، اظهار داشت: در این راستا لزوم باز پیرایی درختان کاشه شده در سطح تبریز بسیار ضروری است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه برای سال آینده به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارض و تملک اراضی فعلی نیاز داریم، گفت: در همین راستا با حمایت از سوی مجموعه استانی و شهری به سمت توسعه فضای سبز در بیرون از شهر‌ها رفته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز