خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:

خط دوم اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در کشور راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۷۳

وزارت جهاد کشاورزی برای تولید یک کیلوگندم به ازای یک مترمکعب آب برنامه دارد.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: حمایت از تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورسازی ایران در دستور کار قرار دارد و بر این اساس خط دوم اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در کشور راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا کامبیز عباسی در حاشیه همایش سراسری روسای ادارات مکانیزاسیون و معاونین بهبود تولیدات گیاهی مراکز استان های کشور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۸ هزار میلیارد ریال خط اعتباری دوم برای این منظور از سوی وزارت جهاد کشاورزی گشایش اعتبار شده است.

وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته در مجموع بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار بری این منظور اختصاص یافته که از این میزان اعتبار اختصاص یافته، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال جذب شده است.

عباسی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه نیاز به سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریالی در جهت مکانیزاسیون کشاورزی در تمامی بخشهای زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان می باشد اظهار داشت: با راه اندزی خط سوم اعتباری که در برنامه کاری قرار دارد می توان به این حجم سرمایه گذاری دست یافت.

وی تاکید کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد اعتبار اختصاصی برای خرید ماشین آلات کشاورزی تولید داخل صرف شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت از تولید داخل در دستور کار مسئولین جهاد کشاورزی قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، افزایش شاخص بهره وری را نیز موررد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به منابع آبی در کشور وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تولید محصول بیشتر به ازاء آب کمتر می باشد که این امر از طریق توسعه آبیاری تحت فشار وسامانه های نوین آبیاری، توسعه کشاورزی حفاظتی، انتقال کشت بهاره به کشت پائیزه برای استفاده از منابع و بارندگی های این فصل، توسعه کشت نشائی برای تولید کنترل شده و مواردی از این دست محقق می شود که دراین راستا مکانیزاسیون کشاورزی هم همسو با این امر شده و به سمت مدیریت بهتر مصرف آب در بخش کشاورزی هدایت می شود.

عباسی از گندم به عنوان شاخص در این این زمینه یاد کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی تولید یک کیلو گندم به ازاء یک متر مکعب آب را در صدر برنامه های افزایش شاخص بهره وری آب دارد که این شاخص برای تمامی محصولات کشاورزی تعریف و در برنامه کاری قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز