خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران:

بازنگری در جایگاه رشته دامپزشکی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۹۸

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بر بازنگری و ارتقاء جایگاه رشته دامپزشکی در کشور تأکید کرد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بر بازنگری و ارتقاء جایگاه رشته دامپزشکی در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا صفری که صبح امروز در جمع گروهی از دامپزشکان فعال بخش خصوصی در تبریز سخن می گفت افزود: رشته دامپزشکی با بستر گستره ای از مخاطبان روبرو بوده و باید پاسخگوی نیازها و دغدغه های آنان باشد.

وی تضمین سلامت غذا در حوزه دامپزشکی به مصرف کنندگان، کمک به تأمین اقتصاد حوزه دام، طیورو آبزی پروری و ارتقاء سطح تولید و پاسخگویی به مطالبات اعضای سازمان دامپزشکی را از جمله اصلی ترین مخاطبان این حوزه عنوان کرد و گفت: در کنار این موضوع کمک و همراهی با نقش حاکمیتی نظام در حمایت از مصرف کننده و اجرای قوانین بخش مهم دیگری از این حیطه فعالیت دامپزشکی به شمار می رود.

صفری با بیان اینکه ابزارهای خوبی برای تحقق وظایف سازمان نظام دامپزشکی در قالب قوانین مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این ارتباط سازمان نظام دامپزشکی تعامل سازنده ای را با وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط از جمله وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی، وزارت دفاع، سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در دوره جدید فعالیتی خود برقرار کرده که نتایج خوبی را درپی داشته است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در جهت معرفی هرچه بیشتر و بیان اهمیت رشته دامپزشکی از طریق مکاتبات، تشکیل جلسات و دیدار با روسای سه قوه، وزراء و مدیران سازمان ها انجام شده تا با ایجاد شناخت بیشتر و بهتر، مسئولیت های این گروه فرهیخته جامعه افزایش یابد که البته این امر سبب شده تا هم اکنون سازمان نظام دامپزشکی در بخش مهمی از تصمیم سازی و تصمیم گیری های این رشته در سطح دولت و مجلس به طور جدی مورد مشورت قرار گیرد.
صفری بر ضرورت تحول در فضای کار مناسب با شأن و منزلت دامپزشکان کشور تأکید کرد و گفت: این سازمان برنامه های متنوعی را در این راستادر دست اجرا دارد که با تحقق آن شاهد تغییرات جدی خواهیم بود.

صفری آموزش فعلی دامپزشکان و اشتغال این بخش را از مشکلات رشته دامپزشکی خواند و گفت: اکنون بیش از ۳۱ هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی بوده که ۱۳ هزار آنان دکتر دامپزشک و بقیه در سایر رده ها فعال هستند که نیاز است ساماندهی جدی به فعالیت های آنان در این حوزه داده شود.

همین گزارش حاکی است در ادامه این نشست چند تن از دامپزشکان فعال بخش خصوصی آذربایجان شرقی به طرح مشکلات و پیشنهادات حوزه کاری خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز