خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران:

افق روشنی برای نظام دامپزشکی کشور فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۰۲۲

متاسفانه به رغم وجود بسترهای کاری مناسبی که برای رشته دامپزشکی از این فرصت ها و پتانسیل ها به درستی استفاده نشده است

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: به رغم تمامی نارسایی ها افق روشنی برای نظام دامپزشکی و اعضای آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا دکتر محمدرضا صفری که پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی در تبریز سخن می گفت اظهار داشت: متاسفانه به رغم وجود بسترهای کاری مناسبی که برای رشته دامپزشکی از این فرصت ها و پتانسیل ها به درستی استفاده نشده است.

وی با اشاره به قانون تأسیس نظام دامپزشکی افزود: در همین قانون قدیمی و ناقص موارد متعددی برای ارتقاء دامپزشکی و ایفای نقش بیشتر دامپزشکان وجود دارد.

صفری کمک به اصلاح و بهبود امور دامپزشکی، تنظیم روابط حرفه ای، فعالیت در حوزه سلامت، دفاع از حقوق تولیدکنندگان و اعضاء را از مهمترین محورهای فعالیت سازمان نظام دامپزشکی عنوان کرد و گفت: قانون سازمان نظام دامپزشکی بایستی در برنامه ریزی و گسترش رشته دامپزشکی نیز به ایفای نقش بپردازد که خوشبختانه در این عرصه تعاملات خوبی را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داریم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی به نقش دامپزشکان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ ناظر بهداشتی دامپزشکی بر بیش از ۲۲ میلیون تن مواد غذایی نظارت دارند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد افزود: با پیگیری هایی که از سوی سازمان نظام دامپزشکی صورت گرفته در طرح تحول سلامت این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا موضوع بحثنظارت بهداشتی به یک بحثحاکمیتی با تأمین منابع مالی مناسب صورت بگیرد تا وابستگی مالی مستقیم ناظران بهداشتی با صاحبان تولید قطع شود تا مشکلات این حوزه رفع گردد.

صفری به ضرورت عهده دار شدن سازمان نظام دامپزشکی برای صدور پروانه فعالیت تأکید کرد و گفت: فعالیت در رشته دامپزشکی تنها پس از طی دوره های آموزشی دانشگاهی که متناسب با نیاز بازار کار نیست، عملا نمی تواند با موفقیت کامل همراه باشد بدین لحاظ سازمان نظام دامپزشکی معتقد است که باید ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت صدور پروانه های فعالیت دامپزشکی در بحثآموزش های متناسب با نیاز جامعه به طور جدی وارد شود تا فعالان با کسب یک مهارت مناسب در بازار کار حضور پیدا کنند تا هم شأن و منزلت دامپزشکی حفظ شود و هم تولید کنندگان سرمایه های خود را با اطمینان بیشتری به این بخش بسپارند.

وی گفت: بر همین اساس در تلاش هستیم در برنامه ششم توسعه این موضوع بطور جدی مطرح و شکل اجرایی به خود بگیرد.

در این جلسه همچنین سید رضا ثقلینی رییس سازمان نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی گزارشی از وضعیت دامپزشکی این استان ارایه داد و گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰ نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی هستند که حدود ۴۸ درصد آنان را کاردانان و کارشناسان تشکیل می دهند.

دکر ثقلینی تعداد ناظران بهداشتی دامپزشکی آذربایجان شرقی را ۱۸۹ نفر ذکر کرد وگفت: از این تعداد ۵۳ نفر در مراکز جمع آوری شیر، ۳۵ نفر در کارخانجات خوراک دام و طیور، ۳۷ نفر در مرغداری ها، گاوداری ها و بخش آبزیان، ۸ نفر در کشتارگاه های دام، ۳۲ نفر در کشتارگاه های طیور و ۲۴ نفر در واحدهای بسته بندی فرآورده های خام دامی فعالیت دارند.

وی افزود: از اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین ۱۴۰ نفر در بخش داروخانه، ۲۸ نفر دارای مجوز فعالیت درمانگاه، ۱۴۳ نفر اشتغال به امور درمانی، ۲۱ نفر در مراکز مایه کوبی مستقل ۵۳ نفر در مراکز وابسته، ۴۶۵ نفر دارای کارت مایه ماکوبی، ۱۱ نفر دارای مجوز آزمایشگاه هستند.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی به ارایه نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز