خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام دامپزشکی:

به دنبال حفظ منافع دامپزشکان هستیم

کد خبر : ۲۳۲۰۲۹

با اقدامات خوبی که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم ضمن کاهش مشکلات این حوزه، دریچه ای برای بهره مندی دامپزشکان از فرصت های اقتصادی را فراهم می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی داروخانه داران آذربایجان شرقی در تبریز بر حفظ منافع دامپزشکان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر محمدرضا صفری اظهار داشت: در کنار این موضوع سازمان نظام دامپزشکی در تلاش است ضمن حفظ منافع بخش تولید و مشارکت حداکثری آنان با نقش حاکمیتی دولت نیز همراهی نموده و در مجموع اعتماد عمومی را به این صنف بیش از گذشته جلب نماید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های کاری خوبی در بخش دامپزشکی وجود دارد افزود: با اقدامات خوبی که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم ضمن کاهش مشکلات این حوزه، دریچه ای برای بهره مندی دامپزشکان از فرصت های اقتصادی را فراهم می شود.

صفری با اشاره به ضرورت ایفای نقش داروخانه داران در صدور پروانه های داروخانه گفت: با توجه به اینکه کشور به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی حرکت می کند ما نیز باید از این ظرفیت های ایجاد شده از طریق انجمن های صنفی به خوبی استفاده کنیم و در این زمینه از دستور العمل های اجرایی در چارچوب قانون بهره گیریم.

وی از برخی اقدامات سازمان نظام دامپزشکی برای ارایه خدمات بهتر به اعضا اشاره کرد و گفت: در این زمینه بهره گیری از خدمات بانک ها مدنظر است از دیگر امکانات حرکت هایی را در بحثبیمه آغاز کرده ایم که می تواند بستر خوبی را برای فعالیت ها فراهم نماید.

در این جلسه همچنین دکتر علیرضا چاروقچی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی داروخانه داران آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت این انجمن را ارایه داد و گفت: این انجمن در سال ۸۱ تأسیس شده و هم اکنون ۵۶ نفر از ۱۴۰ داروخانه دار استان در آن عضو هستند.

وی به برخی خدمات و تسهیلات ارایه شده به اعضای این انجمن اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی از جمله خدمات این انجمن بوده که سال گذشته شرکت بیمه ای طرف قرارداد بیش از ۲۳۰ میلیون ریال پرداخت کرد که البته بیش از دریافتی شرکت بیمه بود البته روند بیمه تکمیلی نیز امسال تمدبد شده است.

چاروقچی با استقبال از اقدام سازمان نظام دامپزشکی در بحثپرداخت مالیات به صور ت توافقی گفت: این اقدام هرچند در روزهای آخر فرصت باقی مانده صورت گرفت اما حرکت جدیدی بود که تدوام آن می تواند به کمک فعالان رشته دامپزشکی باشد.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی داروخانه داران آذربایجان شرقی در ادامه خواستار ایفای نقش بیشتر و موثر این انجمن در صدور پروانه های داروخانه های دامپزشکی شد و گفت: این موضوع باید در راستای دفاع از حقوق این قشر به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

در ادامه این جلسه دکتر فیضی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی داروخانه داران آذربایجان شرقی بر ضرورت بازنگری برخی قوانین مرتبط با داروخانه ها اشاره کرد و گفت: هنوز برخی از مقررات پس از که هنوز مصوب سال ۱۳۵۰ هستند متناسب با نیاز جامعه کنونی تغییر نیافته و همین امر گاهی اوقات مشکلاتی را برای داروخانه داران فراهم می کند.

وی همچنین بر ضرورت اجرای دستور العمل جدید و متناسب برای صدور پروانه داروخانه های دامپزشکی شد و گفت: هم اکنون شرایطی وجود دارد که داروخانه های دامپزشکی در مرکز استان متمرکز شده اند که باید این روند اصلاح شود.

در ادامه این جلسه سایر اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی داروخانه داران آذربایجان شرقی به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز